Belpolitikai viták árnyékában dübörög a legsikeresebb magyar vállalat, a Közgép. A cég az Origo számításai szerint a kormányváltás óta közel 300 milliárd forint értékben kapott állami megrendeléseket, legutóbb pedig Némethné fejlesztési miniszter az országgyűlésben számolt be arról, hogy a Közgép az uniós finanszírozású beruházások legeredményesebb hazai szereplője. Ellenzéki képviselők, a hozzájuk közel álló média és a pártfüggetlen sajtó után már a Fidesz politikusai is foglalkoznak Simicska Lajos kiugró sikereket elérő vállalkozásával. A kormánypárti lapok azonban elhallgatják a magyar gazdaság legerősebb motorjának sikereit.
Orbán Viktor egy parlamenti válaszában úgy utasította vissza a Közgép-tulajdonos Simicska Lajos kapcsán rendszeresen előkerülő oligarchia-vádat, hogy ki se mondta egykori kollégiumi szobatársának nevét. A miniszterelnök szerint a Nemzeti Együttműködés Rendszerében nincsenek oligarchiák, csupán sikeres nagytőkések, akikre szüksége van az országnak, sőt, megtámadásuk „labancpolitika”. Mivel Orbánnal szemben az őt kérdező Karácsony Gergő többször is nevesítette a Fidesz egykori pénztárnokát, Orbán válaszát csak úgy lehet értelmezni, hogy Simicska Lajos is a sikeres nagytőkések egyike. Ezt támasztja alá a nagyvállalkozó cégeivel fogalalkozó sajtóanyagok növekvő sűrűsége is.
Az elmúlt egy évben Simicska cégbirodalmának növekedésével legtöbbet az Origo foglalkozott. A lap újságírói hosszas írásokat szenteltek Simicska üzleti és politikai kapcsolatainak, és részletes anyagokat közöltek Simicska sokrétű gazdasági érdekeltségeiről is. Keresőjük szerint összesen 220 olyan cikk született, melyben előkerült a sikeres nagytőkés neve. A hírportál alaposan foglalkozott a Közgép tulajdonosi szerkezetével és leányvállalataival is, valamint többrészes portréban mutatták be a vállalat történetét.
Komolyan foglalkozott Simicska Lajossal a Népszabadság Online, az Index és a hvg.hu is. A NOL szerzői elsősorban építőipari cégére koncentráltak, rendszeresen beszámoltak minden újabb megnyert pályázatról, nem elfeledkezve a legapróbb, pusztán pár millárdos tételekről sem.
A múlt héten egy 'Jó szériában Simicska cége' címmel megjelent cikkben számoltak be egy újabb megnyert vasúti nagyberuházásról. Az Indexen valamivel ritkábban kerül elő a magyar bajnok cégvezető személye (egy év alatt 59 cikkben), viszont jóval többször (140-szer) a Közgép.
Elkerüli azonban a téma a Magyar Nemzet és a Magyar Hírlap figyelmét. A Nemzetben egy év alatt mindössze négyszer került elő Simicska Lajos neve, ráadásul ebből három esetben elveszített sajtóperek miatt: a bíróság szerint valótlanul állították, hogy Keller László vizsgálatot kezdeményezett ellene. A negyedik írás sem a nagytőkés gazdasági sikereiről szól, hanem egy szocialista belháború részleteinek felfedése közben bukkan fel, ahogy az egyik jelölt Simicska-kapcsolatokkal vádolja a másikat. A lapban ezenkívül 18 írásban bukkant fel a Közgép, ám ebből 6 a Szolnoki Dózsa-Közgép férfi vízilabdacsapat eredményeiről számolt be, többször írtak továbbá arról, hogy a Közgép segített megmenteni a csődtől a Zsolnay gyárat. A sztárvállalat sikereiről csupán pár viszonylag kisebb anyagban, például a dombóvári hulladéktelep és a nagykanizsai szennyvíztisztító kialakítására megnyert pályázat kapcsán számolnak be. A Magyar Hírlap használhatatlan keresője miatt nehezebb felmérni, hogy hogyan foglalkozik Simicskával a másik sikeres nagytőkés Széles Gábor lapja. A google-ban elvégzett keresés alapján 61 alkalommal jött elő a Simicska neve, ám ezek többsége olvasói hozzászólás formájában érkezett. Mintegy tucatnyi cikket is találni, ezek többsége ellenzéki sajtónyilatkozat és parlamenti felszólalásokról készült tudósítás. A Magyar Hírlapon keresve 31 találat érkezett a Közgép nevére, de ezek többsége ismételten csak komment, a kevés saját tartalom itt is elsősorban ellenzéki pártok megszólalásainak a megjelenítéséből származik, A Hírlapban akadt azonban egy tavaly szeptemberi publicisztika is, amelyben "az MSZP-közelinek cseppet sem mondható" vállalat neve is felmerül, mint amelyik a vörösiszap-katasztrófa utáni kármentesítésért súlyos közpénzmilliárdokat tehet zsebre. Kövesd a Petőfi utcát a facebookon is!