Petőfi utca a Facebook-on



 Kapcsolat

Küldjön ötletet, észrevételt, leleplező információt! szerk@petofiutca.hu

Alázzon meg minket a pénzével!


A Petőfi utca nem fogad el állami támogatást és nem közöl fizetett hirdetéseket. Az Ön támogatására viszont szükségünk van!
	

Borzasztó, ahogy a házasság előtti szexről szóló mondat kikerült

2012.03.06. 12:13 Barna Zsuzsanna, Hermann Gábor

Civil szervezet megalakulása körüli botrány kategóriában új országos csúcsot állított fel nem rég a Magyar Családtudományi Társaság. Az azóta visszavont küldetésnyilatkozat-tervezetük olyan magas labdákat adott fel, mint például az új Alaptörvényre is hajazó homofób fordulatok és a házasság előtti szűzesség igénye. A lelkesedést fokozta, hogy a MCST nem egy apró hobbicsoportnak, hanem több szálon is a kormányhoz kötődő szakmai szervezetnek tűnt. A Társaság elnöke, Balásházy Imre biofizikus adott interjút a Petőfi utcának.

Gondolta, hogy ekkora felhajtás lesz a Társaságuk körül?

Abszolút nem. Életem legnehezebb hetét élem talán. Azt hittem, hogy valami nagyon szépet és jót csinálunk. Elhatároztuk, hogy összefogjuk a családbarát erőket. Az akadémiai szférát, civil szférát meg az állami szférát, hogy csináljunk egy tudományos társaságot, amelynek számos kutató és szakértő a tagja. Olyat, mint az Eötvös Loránd Fizikai Társulat vagy a Magyar Biofizikai Társaság. A tagok a tudományos és a civil szférából jönnének, de kapcsolatot szeretnénk tartani a minisztériumokkal és a minisztériumi szakemberekkel, ők azonban nem tagok lesznek, hanem állandó meghívottak.

Alakuló gyűlésüket a Nemzeti Erőforrás Minisztérium háttérintézetében tartották, amelyen egy fideszes országgyűlési képviselő is részt vett. Kaptak bármelyik minisztériumtól vagy más állami szervtől ígéretet anyagi támogatásra?

Támogatás szóba se jött, még a gondolata se, illetve csak olyan szinten, hogy majd pályázni fogunk. Azért sem kaphattunk, mert csak most alakulunk. Az egész úgy kezdődött, hogy az egyik kollégával összedobtunk egy anyagot, letöltöttünk néhány küldetésnyilatkozatot, meg alapszabályt az internetről. Ezenkívül összevágtunk mindenféle szövegeket, amik voltak a számítógépeinken, a családról és a házasságról. Azt gondoltuk, hogy ez jó lesz kiindulási anyagnak. Ami kevésbé tetszett azt sárgával kiszíneztük a szövegben, és feltettük a saját honlapunkra, hogy a többi tagunk is lássa.

De ez tulajdonképpen olyan, mintha felrakták volna a nyilatkozatot az internetre, amiből még ki is emelték a lényeget sárgával.

Igen ez borzasztó, ezért hibáztatni csak engem lehet, mert én vagyok az MCST elnöke

Tehát akkor a Népszabadság nem tévedett a botrányt kiváltó cikkében?

Nem. Illetve igen, mert nem igaz, hogy ez a Magyar Családtudományi Társaság Alapszabálya és Küldetésnyilatkozata, bár ez volt ráírva. De az is rajta volt, hogy tervezet.

Nem először hangsúlyozzák, hogy ez egy tudományos társaság. Ön az elnök. Ért a családtudományhoz?

Hat-hét éve vezetem a Tudomány a Családért Egyesületet, mindig érdekelt ez a téma. Van úgy 600 könyvem ebben a témában, ebből elolvastam kb. százat. És nagyon sok szakemberrel beszélgettem.

Ha egy szociológusnak van 600 könyve, ami biofizikáról szól és ebből százat el is olvasott, akkor javasolná őt a Biofizikai Társaság elnökének?

Jó kérdés, mert nem vagyok se szociológus, se biológus, se orvos, nem vagyok jogász, nem vagyok pszichológus. Itt van egy kakukktojás, a feladat pedig annyira multidiszciplináris, hogy kezdetben azt gondoltuk, talán jó leszek én is elnöknek.

De hogy lesz így tudományos a társaság?

Most nem az, mert Magyarországon még nincs olyan tudomány, hogy családtudomány. Amerikában már van. Azoknak a szociológusoknak, pszichológusoknak, jogászoknak, kell ezt a tudományt itthon kialakítani, akik a társaság tagjai.

De már most is tanácsadó szervként határozzák meg magukat.

Fő célunk a család és a család körüli válság kutatása, hogy Magyarországon egyre több boldog és egészséges család legyen. Fel kell mérnünk a bajt, mert nagyon nagy bajok vannak és rá kéne jönni, hogy ezeken hogy lehet segíteni.

Mi a baj a családdal?

A fiatalok fele már nem házasodik. Akik házasodnak azoknál is nagyon kitolódik a házasodási kor, és többek között emiatt is egyre kevesebb gyerek születik. Egyre több a válás. Az élettársi kapcsolatok bizonyítottan bomlékonyabbak a házasságnál, ráadásul a nők kiszolgáltatottsága nagyobb egy élettársi kapcsolatban. Ha nincs egy biztonságos holtomiglan-holtodiglan szövetség, akkor a nő nagyobb veszélynek van kitéve.

Nem csak arról van szó, hogy mivel a válás anyagilag és jogilag is megterhelő procedúra, ezért a házastársak akkor is együtt maradnak, ha nem működik a kapcsolatuk, míg ha csak élettársak, akkor könnyebben felbomlik az aminek amúgy is vége van?

Ez is lehet, ilyen is van, de felmérések bizonyítják, hogy stabilabbak a jó házasságok, mint a jó élettársi kapcsolatok.

Egészséges család kapcsán ideákról beszél. Olyan kapcsolatokról, amelyben tökéletesen összeillő párok ideális körülmények között találkoznak egymással, felnevelik a gyermekiket és együtt maradnak örökre. Aminek egyébként a gazdasági helyzet sem kedvez.

Mi a mai körülménykehez képest elképzelhetetlen szegénységben éltünk. Az ötvenes években egy vályogház egyik szobájában volt egy béna nagymama, a mamám, a papám, három gyerek. A 4x4 méteres szobából, amiben villany sem volt, csak egy másik család szobáján keresztül tudtunk kimenni. Egy láda tetején volt az én ágyam és a nővérem ágya is. De ettől még egészséges család voltunk.

Ma sokan azért nem vállalnak gyereket, mert nem akarnak nekik ilyen életet.

Persze, a pénz is nagyon fontos. Ami az én fejemben van az csak a végcél, amitől nagyon messze vagyunk, de legalább közeledjünk.

Tesznek valamit azért, hogy akik együtt élnek megkapják ugyanazt az állami támogatást, mint a házasok?

Ezzel nem foglalkoztam, de fél éve mondta nekem egy apa, hogy ha valaki élettársi kapcsolatban él, azt el tudja könyvelni úgy, mint ha egyedül nevelné a gyermekét, és így még több támogatást is kap.

A honlapjukra felkerült dokumentum szerint értékrendjük első pontja: „A házasság - egy férfi és egy nő szabad, elkötelezett, szeretetteli, hűséges kapcsolata - érték, pozitív, követendő és megvalósítható példa. A nőnek és a férfinak ez a kapcsolata a család és a társadalom alapját képezi, amire fel kell készülni, és amit támogatni, erősíteni és segíteni kell. Az ember kétneműsége a házasságban kap igazán értelmet és célt. A házasság egyben célt és méltóságot ad az emberi életnek.” Most akkor egyetért ezzel?

Ezek alapjában szép gondolatok, de ez nem azt jelenti, hogy aki nem így él, az egészségtelenül él. Az egy férfi és egy nő kifejezésbe, az LMBT (Leszbikusok, Melegek, Biszexuálisok, és Transzneműek) Szövetség rögtön beleköthet, hogy ezt hogy képzelem, mert két ember kössön házasságot és ne egy férfi meg egy nő.

És ezzel egyet tud érteni?

Az a baj, hogy ezzel a kérdéssel se foglalkoztam. Remélem lesznek nálunk olyanok, akik ezt tudományosan fogják vizsgálni. Tudom, hogy számos országban van rá lehetőség, hogy azonos neműek házasodjanak. Nekem tetszik ez a hagyományos definíció, és a mostani törvényben is ez van. Mi azért házasodtunk össze a feleségemmel, mert minél több embernek meg akartuk mutatni, hogy szeretjük egymást. Azt akartuk, minél több vendég jöjjön az esküvőnkre, minél nagyobb legyen a csinnadratta. És az is fontos volt, hogy legyen erről papírunk. Ha elmegyek dolgozni, kérik a diplomámat. Ez a világ mindenről papírt kért, mert mindet igazolni akar. Ha jogosítvány kell, ahhoz hogy autót vezessek, akkor azzal sincs baj, ha az embernek dokumentuma van arról is, hogy elkötelezi magát, szövetséget köt. De elismerem, hogy a szöveggel lehet baj, mert a férfi és nő megszorítással kizárnak valakiket, ezt meg nem szeretnénk.

Akkor nem az lenne az elérendő cél, hogy azok a meleg párok, akik ugyanúgy szeretik egymást, mint Ön és a felesége, Magyarországon is megköthessenek egy ugyanolyan szövetséget, amit Önök is megköthettek?

Nem foglalkoztam vele. De valami oka van, hogy Magyarországon a törvény sem állt mellé. Ebben a kérdésben fontos lehet a vallás is; a zsidó-keresztény kultúrában a házasság nagyon fontos, és én azt hiszem, hogy ezek a vallások csak egy férfi és egy nő kapcsolatát fogadják el házasságnak, ezzel is érdemes lehet foglalkozni, de ezt szociológiai szempontból is vizsgálni kell és ha a tudományos kutatások ennek ellentmondanak, akkor az természetesen felette áll az ideológiáknak.

Egyébként támogatná, hogy a melegek összeházasodhassanak?

Sose foglalkoztam ezzel. Nem tudok érveket.

Nincs véleménye?

Nincs. Akkor szeretek véleményt mondani, ha valamit átgondoltam.

El tudja képzelni, hogy miután fogalakozott ezzel a témával azért fog lobbizni, hogy a melegek összeházasodhassanak?

Benne van a pakliban.

Egyébként van ennek a témának szakértője a társaságon belül?

Olyan van, aki tanulmányt írt ebből a témából, kettő is, de nem merek neveket mondani a mizéria miatt. A múlt héten még elmondtam volna.

A család a társadalom legkisebb és legfontosabb egysége, amely az egész társadalmunk jövőjének biztosítéka. […]”

Ha csak ennyit mondunk, akkor ebbe lehet, hogy bele tudnék kötni, mert nem tudom, hogy pl. egy pár miért nem lehet a legkisebb egység. Vagy az ember.

És azzal egyetért, hogy egy család akkor egészséges, ha egy férfi és egy nő házasságán alapul?

Az még nem biztosíték arra, hogy egészséges lesz egy család.

És házasság nélkül is lehet egészséges egy család?

Lehet.

Azt írják: „Az erkölcsi értelemben definiált egészséges család, az egy férfi és egy nő házasságán alapuló szeretetközösség, amelynek tagjai a feleség, a férj és az esetleges gyermekeik, beleértve a fogadott és mostoha gyermekeket is. A házasságon kívül született gyermek és szülei is családot alkotnak, azonban az ilyen családok létrejötte elsősorban a közvetlen részvevők számára nagy teher, az ember méltósága és értéke miatt sem a szüleik sem a gyermek nem ezt érdemlik.” Miért teher ez nekik?

Ez egy szerencsétlen mondat, de ugye pontosan azért emeltük ki őket, mert eleve problémásnak találtuk.

A harmadik pontban azt írják, hogy „az emberi életet a fogantatástól tisztelni kell”, következik ebből, hogy egy nőnek nincs jogában elvetetni a magzatát?

Ebben ez nincs benne. Ezt ha jól emlékszem az Alaptörvényből vágtuk ki, és az sem tiltja az abortuszt. Más az amit a törvény tilt, meg amit ajánl. Nem tiltja a törvény az abortuszt, de nyilván nem is javasolja.

Ön szerint az abortusz mostani szabályozása megfelelő?

Szerintem nem ez a fontos. Ha fel tudnánk kutatni azokat az okokat, amelyek az abortuszhoz vezetnek, azzal sokkal többet lehetne tenni azért, hogy kevesebb abortusz legyen. Czeizel Endre még 1990-ben azt mondta: ha családi életre nevelés lenne az iskolában, akkor 90%-kal csökkenne az abortuszok száma. Nekem ez tetszik, és nem az hogy tiltsuk az abortuszt.

90%-kal?

90 vagy 70. Ez mindegy is. Ha csak 50%-kal, már az is jó.

Etikai, szociológiai, pszichológiai és egészségügyi érvek alapján a házasság előtti szexuális élet és az élettársi kapcsolat helyett a házasságot kell ajánlani, mint megvalósítandó célt.”

Ez a mondat van a honlapokon mindenhol. Ez borzasztó! Borzasztó…

Olyan mintha szégyellné magát emiatt a mondat miatt.

Nem. Szétválasztanám a mai világot egy ideális társadalomtól. Ez a gondolat szerintem szép. Ha valakinek sikerül egyetlen ideális párt találnia és vele élnie, hát az mesebeli.

De egészségesebb is?

A brit Economist írta, hogy jobbak azok a házasságok, egészségesebbek, több a gyerek, ahol vártak a szexszel. Vannak vallási közösségek is, ahol várnak, és ezeknél egy százalék a válás aránya. Például találkoztam egy lánnyal Amerikában, aki egy ortodox zsidó családnál volt babysitter, és ő mesélte nekem, hogy mennyire boldogok, pedig náluk elképzelhetetlen, hogy nem szűzen házasodnak.

De az „ilyenről is hallottam”, meg a „tudományosan bizonyítható, hogy jobban működik”, két teljesen különböző dolog.

Vannak olyan tanulmányok, amelyek azt állítják, hogy jobban megismeri a pár magát, hogy ha nem kezdenek rögtön nemi kapcsolatot.

De a nemi kapcsolat nem a megismerés része?

Azt mondják, hogy jelentős mértékben elmarad a lelki és szellemi megismerés, hogyha hamar elkezdik a testi kapcsolatot.

És meggyőzték ezek az érvek?

Ezt szeretnénk kutatni többek között. Szerintem fontos, hogy az egyes nemi viselkedési normáknak mi a rövid, közép és hosszú távú hatása. Ezeket a viselkedési normákat kategorizálni kell. Van aki mindenkivel lefekszik; van aki csak akkor, ha szerelemes; van aki vár, amíg megtalálja az igazit; van aki csak házasság után kezd nemi kapcsolatot. Felméréseket kéne készíteni, hogy ezek a kategóriák milyen testi, lelki hatásokkal járnak, mennyi lesz a gyerek egyiknél, másiknál, melyik mennyire stabil. Ez engem érdekel.

Akkor ezek szerint, ha a lecsendesedik a botrány, ami a Társaság körül kialakult, akkor visszavonulnak tanulmányokat és felméréseket készíteni?

Nem tudom, mert ez a botrány teljesen megzavart minket. Most túl sokat kell ezzel foglalkoznom.

259 komment · 8 trackback

Címkék: magyar családtudományi társaság

A bejegyzés trackback címe:

https://petofiutca.blog.hu/api/trackback/id/tr584292631

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A válások 100%-a házassággal kezdődik 2012.03.07. 08:30:15

 Menj biztosra: Ne házasodj sem államilag, sem egyházilag! Légy te is magánházas!Ja és a fizetős, adathalász társkereső irodákat is kerüld messzire!

Trackback: Magyar Családtudományi Társaság elnöksége: Beismerő nyilatkozat és elnézéskérés 2012.03.06. 17:10:02

Az ember alapból azt remélné, hogy amikor valaki valamit elcsesz, akkor 1. azt elismeri, 2. vállalja a felelősséget. Az ember ismerve a magyar valóságot, amikor azt látja, hallja, hogy valaki valamit elcsesz "feljebb", akkor rögtön tudja, hog...

Trackback: Magyar Családtudományi Társaság elnöksége: Beismerő nyilatkozat és elnézéskérés 2012.03.06. 17:09:37

Az ember alapból azt remélné, hogy amikor valaki valamit elcsesz, akkor 1. azt elismeri, 2. vállalja a felelősséget. Az ember ismerve a magyar valóságot, amikor azt látja, hallja, hogy valaki valamit elcsesz "feljebb", akkor rögtön tudja, hog...

Trackback: Magyar Családtudományi Társaság elnöksége: Beismerő nyilatkozat és elnézéskérés 2012.03.06. 17:09:08

Az ember alapból azt remélné, hogy amikor valaki valamit elcsesz, akkor 1. azt elismeri, 2. vállalja a felelősséget. Az ember ismerve a magyar valóságot, amikor azt látja, hallja, hogy valaki valamit elcsesz "feljebb", akkor rögtön tudja, hog...

Trackback: Magyar Családtudományi Társaság elnöksége: Beismerő nyilatkozat és elnézéskérés 2012.03.06. 17:08:42

Az ember alapból azt remélné, hogy amikor valaki valamit elcsesz, akkor 1. azt elismeri, 2. vállalja a felelősséget. Az ember ismerve a magyar valóságot, amikor azt látja, hallja, hogy valaki valamit elcsesz "feljebb", akkor rögtön tudja, hog...

Trackback: Csak semmi szexet kérem ... 2012.03.06. 14:41:46

Szeptembertől kötelező lesz az iskolákban családi életre nevelést oktatni. A tervek szerint többek között konfliktuskezelést, társkeresést, generációk közötti kapcsolatépítést oktatnának a gyerekeknek, de helyet kapna a képzésben „a reklámok káros ...

Trackback: Állami, egyházi mellett magánházasság 2012.03.06. 13:52:45

Egyre több párnak nem szimpatikus, sőt elutasítják mind az egyházi, mind az állami házasság gondolatát. Mert mindkettő túlságosan beavatkozik a pár életébe, és gyámkodni, atyáskodni kíván felettük. Pedig a házasság elsődlegesen nagyon is magánügy. &nb...

Trackback: Házassági reform 2012.03.06. 13:41:39

A Magyar Házasságkutató Központ, továbbiakban: MARHÁK, a Magyar Házassági és Együttélési Minisztérium Reform Főosztályának megbízása alapján kutatást végzett a házasság intézményének megreformálása végett. A 21. században a klasszikus házasságot kic...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@Lomnic: "Továbbá zavarja őket, ha van olyan kezdeményezés, ami az ő értékeikkel ellentétes. Vagy felette áll. Mindenesetre nem egyezik az övékével.
Hogy is van ez, kedves tolerancia bajnokok?
"

1. Felette áll. Fantasztikus, micsoda erkölcsi önbizalommal tudsz ilyen kijelentést tenni. Aztán honnan veszed, hogy ez a kezdeményezés bármi fölött áll?

2. A kutyát nem érdekelné, hogy mit hordanak itt össze, ha az nem kormány-közeli szerveződés lenne és nem ismernénk a kormány hozzáállását (a mi kutyánk kölyke kitalálta - megcsináljuk, szarunk rá, ki mit gondol róla).
Vagyis azért a felhördülés, mert erősen úgy néz ki, hogy ez a gittegylet erősen hatni akar a ránk is vonatkozó szabályokra.

Ezzel pedig az a baj, hogy megint egy erkölcsi felsőbbrendűségben hívő táraság akar beleszólni az én dolgomba!
@vladys73: hogyne, erről a "palacknyakról" sokat hallhattunk. Genetikai felmérések meggyőzően bizonyítják. (Igaz viszont, hogy nemhogy ősemberi, de tizenhetedik századi körülmények közt sem maradna fenn egy mai ember.)
A kipusztulás menetrendje az lesz, hogy megszűnik a nyugdíjrendszer, és mindenki kimenekül Kertész után Kanadába.
@Szabó Zoltán fél évet kapott: Ha hozzácsapjuk, hogy a fogamzásgátlás bűn - kivéve, ha nem működik -, akkor persze logikus.
@solmyr: kérlek, ne feledkezz meg arról, hogy a monogám, szexuálisan harmonikus együttélés már középtávon is tökéletesen idegen a hatalomra törő női lélektől. Pláne ha még a testük is elfonnyad...
@Szabó Zoltán fél évet kapott: Nem tudom miből gondolod, hogy zsigerből gyűlölök valakit, maximum egyes emberek érveléstechnikáját ítélem el.
Általában kiállok a mindenki egyenlő, azt tesz amit akar még másoknak nem árt elv mellet, ezt tekintheted homofiliának a te problémád. Mint mondtam egyén vélemény, nem muszáj egyet érteni vele.
@tea fan: a házasság előtti szexuális élet negatív kihatással van a születő gyermekek számára - a nő ugyanis az "egyenlőség" illúziójába ringatja magát, és majd bolond lesz "szülőgéppé" válni.
Idézet:

"Mi azért házasodtunk össze a feleségemmel, mert minél több embernek meg akartuk mutatni, hogy szeretjük egymást. Azt akartuk, minél több vendég jöjjön az esküvőnkre, minél nagyobb legyen a csinnadratta. És az is fontos volt, hogy legyen erről papírunk. Ha elmegyek dolgozni, kérik a diplomámat. Ez a világ mindenről papírt kért, mert mindet igazolni akar. Ha jogosítvány kell, ahhoz hogy autót vezessek, akkor azzal sincs baj, ha az embernek dokumentuma van arról is, hogy elkötelezi magát, szövetséget köt."

...Nos, ritkán írok le ilyen sommás véleményt, de most mégis bátran megteszem: ez egy igazi hülye!

Ennél nagyobb hülyék csak mi vagyunk, hogy eltűrünk magunk felett egy olyan kormányt, amely ilyen alakokkal kokettál!
@dibbler: "A népesség értelmes 3%-a (a 10-20% előretolókból persze) külföldre meg. Ez még jobban leállítja az országot."

Igen, sajnos én is ezt látom, de: önmagában a születésszám növekedése nem oldja meg ezt a problémát.
Hacsak nem adjuk erősen lejjebb az igényeinket... És ebbe az alapvető életkörülmények is beletartoznak.
@Szabó Zoltán fél évet kapott: Miért is kellene túlélnem a 17. századot, ha nem abban élek? Ezenkívül ne becsüld alá az emberiséget.

"A kipusztulás menetrendje az lesz, hogy megszűnik a nyugdíjrendszer, és mindenki kimenekül Kertész után Kanadába."
Tehát a Honfoglalás a Magyarság kipusztulása volt?
@Szabó Zoltán fél évet kapott: az ilyen általánosításokat nehezen hiszem el, ugyan volt már dolgom "hatalomra törő" női lélekkel, de ezt véleményem szerint a belső bizonytalanságai okozták, az egészséges, önmagával harmóniában álló nőknél nem jött elő ilyesmi az eddigi középtávú (néhány éves) kapcsolataimban. Persze tudni kell kezelni a nőket, nehogy elszemtelenedve megbolygassák az egészséges hatalmi egyensúlyt, az igaz :)
@piefke: ja, kokettál, meg kiengedi a szellemet a palackból, valamint átlépett egy határt.
Nem unjátok?
@Szabó Zoltán fél évet kapott: Aha. Így már értem. Tény, hogy ha "asszonyi állatot" visszazavarjuk a helyére, elzárjuk az eltérő vélemények és életutak megismerésének lehetőségétől, egyúttal sulykoljuk a fejébe, hogy az ő élete értelme az ellés és mások szolgálata, akkor szülni fog. Zokszó nélkül.
Hol kezdjük? Diploma nuku? Érettségi nuku? Vagy már az olvasni tudás is veszélyes?
@kolbászoszsömle: Szóval, a faj, mint olyan nem definiálható és nem is létező entitás.
Az egy emberi kreáció.
Hú, ha én ilyet mondtam volna a biológia szigorlatomon, úgy kivágtak volna!
@Szabó Zoltán fél évet kapott: Vagy a tolvaj politikusok, vagy a dolgozni nemakarók, vagy a gyűlölködők, esetleg a hibás nyugdíjrendszer miatt. Mindez csak nézőpont kérdése, hogy kit okolok, de én általában nem másokban keresem a hibát.
Ha szerinted meg a meleg miatt nem lesz nyugdíjunk az a te problémád és véleményed nem az enyém, ha ettől jobban érzed magad akkor küzdj ellen. Azonban arra kérlek szavakkal, és ne erőszakkal tedd.
@solmyr: ha az egészséges női lelkekre akarod felépíteni a nyugdíjrendszert, akkor időben szólok: bele se fogj.
@Felagund: Nem akarok veled vitába szállni, de:
1. A Korányiban egy 10 évig kutatással foglalkozó onkológus prof. elmondta nekem, hogy aki azt állítja, hogy fogalma van a rák természetéről az hazudik. Persze a TV-ben is vannak "látó" emberek, akik megmondják a tutit.
2. Nekem elég jó az emberismeretem és elég sok nőt ismertem életemben, de aki azt állítja, hogy ránézésre némi beszélgetés után elmondja, hogy milyen lesz vele a szex - annak egészen fura elképzelései vannak a két nemről.
Persze lehet pozitívabban hozzáállni: tetszik ez a gyönyörű repülő, megveszem. De hát nem működik egyik hajtóműve sem! Nem baj majd megjavítjuk vagy nem szállok fel vele... Embere válogatja.
@tea fan: rád az olvasni nem tudás gyakorolt káros hatást.
Erős maszkulin társadalom nélkül nincs működő nyugdíjrendszer. Ha a méltó halálnál szebb eszme a nők beengedése a hatalomba, csak tessék.
@tea fan: "nők otthon a gyerekkel"-hez.
A környezetemben azt látom, hogy milyen iszonyat kemény dolog két kisgyerekkel otthon lenni. Különösen, ha ezt nem alibized le pl. a kábeltv-vel.

Csak olyan nők tudják jól végezni, akik hormonálisan (endorfin, tehát agyi kémiai segítséggel) ráhangolódnak erre.
(akinek ilyen felesége van, tudja miről beszélek, a többieknek lövésük sincs a dologról)

Az ilyen kisgyermekes anya megdöbbentően hatékony. Szerintem ma legfeljebb az anyák 10-20%a ilyen.

A szingli anyáknál ez a ráhangolódás alig lehetséges (több ok miatt).

Régebben a szűkebb lehetőségek és a jobb anyaszerep elfogadottság miatt ez az arány akár 40-50% is lehetett.

Az ilyen gyerekek sokkal jobb minőségűek a "hiányosakhoz" képest.

Tehát a "hiányosak" kettős hátrányban vannak:
- gyengébb anyai teljesítmény a hormonsegítség elmaradása miatt
- nem tanulják meg az "apa/anya együttműködést"
@vladys73: tehát egy személyben te vagy a hibás a nyugdíjrendszer közelgő kollapszusáért? (Mint írod, még csak nem is keresed másban a hibát.)
@dr Kangörény:
"1. Felette áll. Fantasztikus, micsoda erkölcsi önbizalommal tudsz ilyen kijelentést tenni. Aztán honnan veszed, hogy ez a kezdeményezés bármi fölött áll?"

Nem írtam ilyet. Azt írtam: "Vagy felette áll." És például azokra értem ezt, akiknek a szexuális élete kizárólag öncélú, nincs tekintettel a másik félre.

"A kutyát nem érdekelné, hogy mit hordanak itt össze, ha az nem kormány-közeli szerveződés lenne"

Ha jól emlékszem volt egy-két meghívott fideszes vagy kdnp-s vendég az alakuló gyűlésen.
@Légvárak:

Tessék értőn olvasni: egyik esetben sem állítottam azt, amit felrósz nekem.
1.) Azt mondtam, hogy az orvos _jobban_ ismeri a rákot, mint a páciens (evidens, ezért ő az orvos). Nem állítottam, hogy tökéletesen ismerné.
2.) Messze nem "ránézésre némi beszélgetés után" állapotról beszéltem, hanem adott esetben hosszas, sokoldalú és odafigyelő együttjárást.
@dibbler: "szerintem ma legfeljebb az anyák 10-20%a ilyen" - a matematikai becslést saját tapasztalataim alapján élesíteni szeretném. A nők 1-2%-a teljesíti ezt a kritériumot.
@dibbler:
Nane.
Szerintem akiket te potyautasokként akarsz beállítani, pontosan azok alkotják azt a réteget, akiknél a politikai tudathasadáson és a gyermek gyártáson kívül semmiről sem szólt ez elmúlt 20 év.
Könnyen tehetik ezt az adófizetők pénzéből.

Jegyezd meg, hogy én nem rabszolgának, hanem állampolgárnak születtem.
Tévedés azt hinni, hogy a mai társadalom birka módjára hagyja magát megvezetni.
Fájni fog az ébredés!
@ivangroznij: "Egy homoszexuális pár, ha megfeszül is, nem fog hozzájárulni a faj szaporodásához."

Ha leszbikus, akkor simán, van spermabank. Ha homo, akkor simán, van örökbefogadás, és simán felnevelnek egy hetero gyereket, aki aztán szaporodik.

Nyugodtan, egy sarokban leülve gondold végig Isten hatalmas szeretét, és végtelen bölcsességét, hogy a spermabankot és az örökbefogadást megalkotta. Isten útjai kifürkészhetetlenek, amikor összehpz tinédzserként egy férfit és nőt, akik még nem ismerték fel, hogy homok, csinálnak gyerekeket, a felismerés után szétválnak útjaik, és új, homo párjukkal szeretetben és tiszteletben felnevelik ezen gyermekeket.

Igaz, ezek másodkézből vannak, de konkrét információk. Te a negyedkéznél sem tarthatsz, és még életedben nem láttál homo párokat, ha ilyeneket le bírtál írni.
@Salemi boszorkány: jut eszembe, ezek szerint te azt akartad, hogy a Szalainé Szilágyi Eleonóra - Wieszt János - Gyurcsány Ferenc - Rinyú Jolán - rendszer legalább 12 egybefüggő éven át fennmaradjon?
@Felagund: Én nem rovok fel neked semmit. Ha te 2 év alatt akarsz megismerni valamit, amit 2 hét alatt is lehet, a te magánügyed.
@ivangroznij:
Nagyon szép és jó, hogy ez így működik nálatok otthon, de a mások gyermekeit ne próbáld erre az elavult mintára megtanítani, mert én nem kérek belőle.
A társadalmon belül változtak a szerepek.
A mai világban már nem bűn ateistának lenni.
Miért férfi és nő?
Miért nem nő és férfi?

Egyáltalán nem értem, hogy miért hiszitek azt, hogy ti valamitől jobbak, szuperebbek és különlegesebbek vagytok
@Légvárak: A fő filozófiai kérdés az, hogy vajon ugyanaz-e az a "valami" két hét, mint két év után? ;)
@Légvárak: D-209-re elég volt két óra is, regnálása első pillanataiban lebuktatták. Csak az SzDSz tartotta életben, végül ők tépték ki belőle a csöveket.
@Szabó Zoltán fél évet kapott:

Jaj kedves barátom, az internet korában: www.k-monitor.hu/adatbazis/cimkek/nyirfa-dosszie/suchman-tamas/tocsik-ugy

Olvasd el bátran, hogy vajon Horn vált-e meg a minisztertől, vagy ő mondott le. ennél te kispályásabb vagy, hogy ebbe bele tudjál szólni, menj szépen vissza játszani, ahonnan jöttél, azzal, amivel szoktál.

Én Boldvairól egy szót sem szóltam, miattam a mákos tészta receptjét is idekeverheted. Vagy csak simán a szart.
@Szabó Zoltán fél évet kapott:
Nem orbánt akartam ez tény, mert már régóta tudtam róla, hogy elmeháborodott.
@is: siralomvölgy, hogy ti ilyen átlátszó hazudozásoknak (elvakult gyűlöletből) hitelt adtok.
@Szabó Zoltán fél évet kapott: "nők 1-2%a hangolódik rá"-hoz.

B@sszus, ha neked van igazad, egyre rosszabb utódokat reprodukálunk, csak az anyagi lehetőségek javulása miatt ez nem látszik még...
@Szabó Zoltán fél évet kapott: szakadj le rólam asz idiotizmusoddal együtt, menj tripperezni dajcstomival.
Baszek, ez nekem zavaros csak? Jobban kedvelem, ha valaki egyértelmű válaszokat ad, ne tereljen, nem szégyen kiállni a vélt igazunk mellett!
@Szabó Zoltán fél évet kapott: Bocs ha képtelen vagy szöveget értelmezni arra nem tudok mit írni, érvelni meg főleg nem.

Másfelől:
Szerinted a homoszexuálisok tehetnek az összeomló nyugdíj rendszer miatt mert nem szaporodnak. 1, kiírtjuk őket, és még kevesebben leszünk, de szaporodni így sem fognak. 2, Meghatározzuk mennyi gyerek nemzés után buzulhatnak (így hozzájárultak a Magyarság fennmaradásához). Bár gondolom a 2. pont számodra elfogadhatatlan, hisz nyugdíj szempontjából hasznosabb az 1.

Szerinted a nőknek 2 dolguk van, szülni meg téged és gyerekeidet etetni. Sajnos a hozzád hasonló emberekkel nehezen tudok vitázni, mivel le vagytok maradva pár száz évvel.
Úgyhogy csak annyit tudok mondani:
North Korea waiting for you.
@Salemi boszorkány: statisztikailag hány százalékotoknak ilyen a stílusa? (Nem én célozgatok, neked volt comingoutod.)
@vladys73: nem nehezen, egyáltalán nem tudsz vitázni. Viszont szebben fröcsögsz, mint egy húsz év alatt elkövesedett locsolócső.
@Szabó Zoltán fél évet kapott:
Tudod a nők 80%-a ilyen, nem szeretik az okoskodó majmokat.
20 % meg tűr
egy ideig.
@Felagund: A válasz nem filozófiai: tartalmasabb lehet a 2 év, csupán az a baj, hogy lehet, hogy a 2 év felesleges volt...
@Szabó Zoltán fél évet kapott:
nem hinném, csak nem szeretem a terelést...
@Légvárak: Ha felesleges, az kiderül hamar (saját tapasztalatom szerint kb 3 hónap, az meg még simán belefér ;))
@Szabó Zoltán fél évet kapott: Személyeskedni azt tudsz, meg gyűlölködni, de érvelni, vagy egyetlen érdemi hozzászólást írni már képtelen vagy. Itt lezárom magam rész a dolgot, majd ha megtanultál értelmes ember módjára kommunikálni folytathatjuk. További kellemes időtöltést.
ha egyszer a fiatalok 50%-a nem választja a házasságot, akkor lehet, hogy pont jobb lenne a házasságot az ő igényeik szerint alakítani, mint a fiatalokat a házasság igényei szerint
@vladys73: látom, megpattant benned az utolsó szál is, ami az emberi civilizációhoz fűzött. Szép estét!
@freesleep: A legtöbb fiatalt inkább a rossz tapasztalatok (szülők, rokonok) riasztanak el. Két emberen múlik, és erre nem tudsz törvényt alkotni, a szülőknek kell példát mutatniuk ezzel mást nem nagyon lehet kezdeni.
@freesleep: Tehát nehogy esetleg bizonyos elveket, avagy elvárásokat állítsunk a fiatalok elé, mert neadj'isten meg kéne erőltetniük magukat és akkor jaj mi lesz velük?

Mi lenne, ha nem a lécetakarnánk lejjebb és lejjebb tenni, hanem rászorítani az embereket, hogy ugorják meg?

Ismered a szennyvíz vs. óbor hasonlatot, ugye?
@Felagund: ja, a teljesen fiatal népesség fele hulladék. gratulálok
@Salemi boszorkány: "birka módjára és állampolgár nő"-höz:
- minden embernek szüksége van vezérelvre, értékrendre, megbecsültségre, státusra.
- a konzervativ családmodellben a fentiek világosak, mindenkinek meg van a szerepe és státusa. A szerep/státus megosztáson keresztül működik a modell. A modern munkahelyeken ezt a feladatok szegmentálásának hívják és nagyon hatékony.
- a mai világban a család megkeveredett, férfi-nő mindent csinál, elvárásai vannak, a hibákért a másikat okolja, titkolózik, "magánélete van", stb. Ez szervezetlenséghez, sorozatos ütközésekhez, nem egyeztetett döntésekhez vezet.

Ráadásul nincs világos vezérelv, az a homályos katyvasz amit polgári liberalizmusnak hívunk, még iránymutatásra sem alkalmas - semmilyen víziója nincs.
Általános rizsa: szabadság, verseny, jólét, igazságosság, szolidaritás, hát ez nem sok.

Kíváncsi lennék, hogy a sikeres skandináv országokban milyen a lakosság gondolkodása igazándiból. Tartok tőle, hogy zárkózott, konzervativ.

Próbálj Te is megváltozni, konzervativosodni... LOL.
bocsika, tuti, hogy már húszan megfogalmaztátok, véleményszabadság van, egy kissé szenilis emberkehadd bolondozzon.
A lóvés dolog mondjuk engem is érdekel, illetve sejtem a hátteret.
De úgyamúgy hadd példálózzak: én lenni igen jobbos. én olvasni Kertész Imre-interjú. ő mondá, a magyar nép genetikailag alsóbbrendű, Budapest egy szánalmas falu, Berlin meg a mennyország. én mégse mondani, büdöszsidó, én mondani szubjektív téma teljesen objektivizálásának ostoba próbálkozása. Imre bá nem büdöszsidó, egész egyszerűen szenilis, ködössé vált emlékek és ideológiák foglya.
Ez a bácsi is, de azért jó ez a cikk, mert ha pályázni akar, félek, megvan a baj. na, levele :)amúgy a vélemény részben tényleg ellenőrizhető és ismételhető szakmai felmérésekre támaszkodik, tény, hogy inkább makroszinten, hogy 25 év múlva ne 7 millióan legyünk. Pl. teljesen friss, hogy errefelé és nyugatabbra kérdezték a 18-23 évese lányokat,hány gyereket tervez, és mindenki fél (haha) gyerekkel többet szeretne, mint amennyi lesz. Aki házas, annál kicsi a rés az ollón, a többieknél rohadtul nem, közben ugyanannyit akartak...
@Bambano: "tökteljesen mindegy, mit hoznak ki a tudományos eredmények"

Ez nem igaz!!! Ne becsüld le a marketing hatalmát. Az USA-ban a II. világháború alatt a színhúst vitték a katonáknak, az otthon maradtaknak maradtak a belsőségek, amiket korábban KIDOBTAK, kb emberi fogyasztásra alkalmatlannak tartották! A kormány propagandába kezdett, hogy mi mindent lehet azokból készíteni és hogyan, ráadásul, hogy tessék megenni azt is!

A közösség véleményét igenis lehet befolyásolni, nem kicsit. Lásd, "A rábeszélőgép" című könyvet. Lehet emberek véleményét formálni, csak kellő idő és pénz kell hozzá. Nem véletlen, hogy a pártok minél nagyobb média nyilvánosságot követelnek maguknak, mert számít! Nem véletlenül orvos szappanopera szereplők hangjait használják gyógyszerreklámokban, és az sem véletlen, hogy egy hatalmas csokis polc van minden bolt pénztáránál, vagy éppen az, hogy boka magasságba helyezik el az olcsóbb termékeket. Mindenféle csili-vili vízkőoldó kapható, holott veszel háztartási sósavat VAGY ha az nem használható (mosógép, mosogatógép), akkor ecetsavat és kész! Ráadásul a sósav az esetek jó részében ott van boka magasságban a vízkőoldók alatt. Kb negyed áron. Az emberek csak szeretnék azt hinni, hogy tudatos vásárlók, valójában az esetek 99%-ban nem. Anno, a cigaretta gyártók is szenvedtek az értékesítéssel, mert önmagában a cigi szar, az első sikeres kampány a Marlboro menő cowboy-a volt, ami azt sugalta, hogy cigizni menő... Most is ezért szoknak rá a gyerekek, mert ez van a fejekben. Nem azért, mert az olyan hú de jó lenne. Nem jó, egyáltalán nem. Mégis a marketing simán rávesz embereket arra, hogy hülyeségeket csináljanak. Pl robbantsák fel magukat. Az is egyfajta marketing.
@dibbler:
Nem kell beleszólni a családi életbe és nem lesz baj.
Ha sokáig erőlteti ezt a kérdést a fidesz-kdnp, akkor EU-nál fog kikötni a téma.
Sajnálom de a skandináv országokból nem tudok olyan példát mondani, ahol az állami iskolába bemegy az egyház loyolai ignácza és hittant, majd etikát tanít.
Mert állítólag mindkét tantárgyat az egyház kezébe akarják átjátszani.
(loyola a vatikán kémje volt és gyilkos)
Azt is megelőlegezhetem, hogy mivel vallászabadság van Magyarországon, ezért sok szülő nem fogja beengedni a gyermekét etika órára sem, mivel azt nem sima pedagógusok fogják tartani.

Nem akarom, hogy idegen entitású egyházi személyek sündörögjenek a közoktatásban.
Az egyháznak kellene megváltoznia, nem kell a családok ügyeibe beleböfögni!
Ha a papok azt akarják, hogy ne haljon ki a nemzet, akkor álljanak be a sorba ők is.
Dumálni könnyű.
Tessék szülni, gyermeket nevelni, eltartani, felnevelni.
Ja, hogy ők csak elméletben, meg majd megmondják másnak, hogy nem szabad fogamzásgátlót használni, meg tiltják az abortuszt.
Nem tudom, hogy érdekel-e valakit a véleményük, mert engem speciel nem.
@ivangroznij: Hol lehetett szigorlatozni kreácionizmusból?

No, mindegy!

A "faj" nem definiálható, mert nem szuverén létező, hanem egy hasonlóság és bizonyos fokú rokonság alapján összeállított mesterséges kategória, egyszerűen nincs ilyen a valóságban.

Próbáld meg definiálni, és rájössz, hogy nem fog menni...
A hozzászólásokat nem olvastam el. Alapjában véve én is úgy érzem, egy boldog házasság a legjobb dolog, ami az ember életében történhet. De sajnos nem mindenki találja meg az igazi párját. A házasság előtti szexszel sincs probléma szerintem. Ma elég magas a házasságkötés átlagéletkora, azt nem lehet várni a fiataloktól, hogy kb. 30 éves korukig szüzek legyenek. Egyébként ez a társaság lelkesen foglalkozik a házasság előtti nemi élettel, de nem foglalkozik az elváltak, özvegyek stb. nemi életével. Nekem az a véleményem, hogy nagyon szabados a mai világ, de erre nem az lenne a jó válasz, hogy a 100 évvel ezelőtti normákhoz térjünk vissza.
@Almandin: A száz évvel ezelőtti normához hozzátartozott a bordélyház is meg a bárcás kurvák.
A norvég férfiak nagy része munka után hazamegy, rápattan a kerékpárjára, és elindul a kocsmájába, hogy aznap is hullarészegre igya magát.
Annyi előnyük van a magyar férfiakkal szemben, hogy jóval több fizetést visznek haza a családnak és még a hidegben is ki lehet őket zárni, mert fagyállóak.
Bóvli kormány, szégyen de bóvli ország!

Az LMP-s Schiffer András nyilvános vitára hívja az állambiztonsági akták nyilvánossága ügyében a Fidesz frakcióvezetőjét az igazi szarjankót.

Az LMP keddi közleménye szerint ha Lázár János nem fogadja el Schiffer András kihívását, azzal azt bizonyítja, hogy ő és a Fidesz is fél. Lázár János „attól fél, hogy hazugságai miatt magyarázkodnia kell, pártja pedig attól, hogy kiderül, az 1990 utáni politikai és gazdasági életet, a párt holdudvarát is kínos módon hálózták be a túlélő állambiztonsági hálózatok".

Nem fog kiállni lázár, az igazi szarjankó!
Az igazi kártékony hülyék azok, akik állást foglalnak valamiben, meg akarnak szabni valami puszta jóindulatból, és mindeközben nem értik az égeszet, azt sem, hogy miért teszik, illetve nem értenek hozzá.

"Ezenkívül összevágtunk mindenféle szövegeket, amik voltak a számítógépeinken, a családról és a házasságról. Azt gondoltuk, hogy ez jó lesz kiindulási anyagnak. Ami kevésbé tetszett azt sárgával kiszíneztük a szövegben, és feltettük a saját honlapunkra, hogy a többi tagunk is lássa."

:)
Édes istenem.
Vérbeli fideszes szakértő.

A lényeg, hogy majd eldönt dolgokat, hogy A vagy B, lehetőleg sok olyat, amit nem kell vagy nem kehet.
@kolbászoszsömle: Így van. Akkor volt álszentség bőven. Még csak említést sem illett tenni a szexről, de a férfiaknak szinte minden szabad volt. A nőktől pedig nemcsak azt várták el, hogy szűzen házasodjanak, hanem azt is, hogy frigidek legyenek (vagy tegyenek úgy), a nők jogát a kielégítő nemi élethez nem ismerték. Ezek a bigott mai "családvédők" talán ezt akarnák visszahozni? Amúgy még az is nagyon ellenszenves az egészben, hogy ezt még oktatni is akarják, amivel aktívan beavatkoznak mások magánéletébe. Meg a serdülő fiatalokban felesleges bűntudatot keltenek, amivel még az egészséges pszichoszexuális fejlődésüket is megzavarhatják.
@makacs szennyeződés: Megszokhatnád már, hogy ebben az országban mostanában az a divat, hogy mindenfélét összeollóznak, aztán kiadják saját nevükön.
Egyszer és mindenkorra kijelentem, hogy hamarabb leszek én milliárdos, minthogy a hittant bevezessék az iskolákban.
Néhány hete kering egy nyílt levél, és a feladója szerint, szinte minden hazai nyomtatott és netes újság, televíziós és rádiós csatorna, továbbá társkereső irodák is megkapták. Tanulságos.

Az én e-mail címemre kifestés és ki xxx-elés nélkül konkrét személy, cég és honlapcímekkel érkezett. Viszont az általam levont tanulság miatt ezekre nincs szükség, ezért azokat azonosíthatatlanná módosítottam. Megdöbbentő, hogy milyen jogi anomália már ez. El lehet húzni egy válás, két embert összekötő jogi részét, a vagyoni megosztástól függetlenül évekig. Ezzel megakadályozva, hogy a másik ember újra és remélten már sikeres házasságban élhessen és házasságban vállalhasson gyereket. A házasságok egyre csökkenő számát maga a törvényhozási és iGazság szolgáltatási rendszer hibái okozzák.

ige.blogger.hu/2012/03/05/kenyszerhazassag
Ennek a társaságnak nem a Hyde parkban lenne a helye??
@Szabó Zoltán fél évet kapott: ennek az oka az volt, h a szüleim azt gondolták, elválni nem lehet, azt gondolták, jaj, csak csonka családban ne nevelkedjen a gyerek. a tradicionális gondolkodás ehhez vezet, ez az eredménye. nagyszüleink idejében ez még rosszabb volt. borzasztó naiv az, aki azt hiszi, a régi idők rossz erkölcsisége valójában jó volt...
@dibbler: dehát pont a konzervatív családmodellel volt itt a gond, lehet, nem értetted meg, amit írtam. ha az emberek nem elég körültekintően választanak párt, nem elegendő mértékű tapasztalatszerzés után, akkor bizony többségében ez lesz a helyzet, és ha még elválni sem lehet, akkor meg pláne. és régebben ez még sokkal rosszabb volt, itt tényleg senki nem beszélgetett még öregekkel, nektek nem voltak nagyszüleitek...?:s
@dibbler: "a mai világban a család megkeveredett, férfi-nő mindent csinál, elvárásai vannak, a hibákért a másikat okolja, titkolózik, "magánélete van", stb. Ez szervezetlenséghez, sorozatos ütközésekhez, nem egyeztetett döntésekhez vezet.

Ráadásul nincs világos vezérelv, az a homályos katyvasz amit polgári liberalizmusnak hívunk, még iránymutatásra sem alkalmas - semmilyen víziója nincs."

lehet, hogy most újdonságot mondok, de a felnőtt élet sorozatos ütközések, nem egyeztetett döntések szervezetlen sorozata, amiben neked önállóan, sajátmagad által kialakított és betartott elvek szerint kell boldogulnod és eligazodnod, nem pedig gyermekként, kívülről rádkényszerített normák alapján. ha neked a gyermeki lét és az önálló választások hiánya kényelmesebb, rendben van, de ne akard, hogy ez mindenkire érvényes legyen.
Abból, hogy Magyarországon nem létezik családtudomány mint önálló kutatási terület, még nem következik, hogy ilyesmivel ne lenne érdemes foglalkozni. Amerikában például már vagy 25 éve tilos középületekben dohányozni.
@DrPepper?

És?
Most jó az amerikai példa?
De ott nem is próbálják a saját baromságukat ráerőltetni az emberekre, mert ott vallásszabadság van.
Foglalkozzon a fidesz-kdnp a saját prosztatájával, a vén papok meg ne érdeklődjenek annyira a zsenge ifjúság ügyei iránt, mert rájuk vetül a pedofilia árnyéka.
@DrPepper: hamis dr pepper
Az áltudományok mindig is bajt hoztak a világra.
Annyira, mint az olyan orvosok(belgyogyó), akik a betegellátásból részt nem vállalva okoskodnak, gyűjtik a doktori címeket és megmondják másnak, hogy mit csináljon.
@Ernoke: az etimológusok szerint az ember egyik legfontosabb genetikailag kódolt tulajdonsága az indoktrinálhatóság. Világos vezérelv nélkül egy átlagember elveszettnek érzi magát, elidegenedik, depressziós lesz.
Másik a tárgyak szeretete, aztán kommunikációs/közösségi lét kényszer, még van néhány ilyen.

Ezek miatt vagyunk emberek. Az önmegvalósítás, individuum fából vaskarika.
@Salemi boszorkány: "beleszólni a családi életbe"-hez, a klasszikus családmodellnek nagy szüksége van előnyben részesítésre.

Hittan: hát ez szerintem is gáz, de nem Neked, a szülőnek. Képzeld el, hogy az éretlen 9 éves fiad komolyan veszi a Te hisztizésedet és nyilvánosan elhelyez egy-két jól eltalált mondatot ...
@dibbler:
Na most az én gyermekem(fiam?:) meg tudja védeni magát.
Ez tény.
Akadt már problémája egy vakbuzgó katolikus rajztanárral, aki gyűjtötte a gyerkőcök adatait az iskolában, mint kiderült róla hétvégén hittant tanított az egyháznál.
Bekérte a családfát és megkérdezte hogy ki van megkeresztelve, s elkezdte nyomni a süket szövegét, alázta nem keresztény gyermekeket.
Hát jól el is lett küldve a jó curva anyjába.
Csak azt sajnálom, hogy megelőzött egy másik szülő az igazgatói irodában.
@dibbler: Amit leírtál, az gyakorlatilag a diktatúra propagálása. Miért baj, ha valaki individuum? Attól, hogy van egyénisége, abból nem következik, hogy feltétlenül önző is. Nem szeretnék egy olyan társadalomban élni, ahol a vezérek még azt is megszabják, hogyan gondolkodjon az ember. Bár lehet, hogy gyenge jellemű, nyájszellemű embereknek kell a führer, mert anélkül a feneküket se képesek egyedül kitörölni.
@salemi Boszorkány: Döbbenetes, milyen tanárok vannak. Nem az a baj, hogy vallásos, meg hitoktató, hanem az, hogy ezt ilyen durván beviszi az iskolába, jogellenesen adatokat gyűjt, és piszkálja a nem vallásos tanulókat. Amit tett, az törvénysértő is, így én a helyetekben még rendőrségi feljelentést is tettem volna.
@dibbler: "az etimológusok szerint az ember egyik legfontosabb genetikailag kódolt tulajdonsága az indoktrinálhatóság. Világos vezérelv nélkül egy átlagember elveszettnek érzi magát, elidegenedik, depressziós lesz.
Másik a tárgyak szeretete, aztán kommunikációs/közösségi lét kényszer, még van néhány ilyen."

Ezek így mind az egoizmus különféle körei... az ezeken való túllépés vezet "Isten Országához".

Vagy ahogy egy barátom szokta fogalmazni: jól vagyok, se lumbágóm, se világnézetem, se más nyavajám. :)
@vladys73:
1. az igazság, egy tőlünk független fogalom. teljesen mindegy, hisz-e valaki istenben, vagy nem, Isten igazsága létezik és örökkévaló. nem attól lesz igaz valami, hogy hiszünk benne vagy nem. ha előttem van egy pohár víz, hiába csukom le a szemem és azt mondom, nincs ott, attól az még ott van. Tehát, isten igazsága minden ember számára létező entitás, csak nem vesznek tudomást róla.
2.A házasság biliai alapja egyértelmű. Ugyanis a teremtésre nyúlik vissza, amikor csak egy emberpár létezett a földön, Ádám és Éva. Isten őket teremtette egymásnak, ez volt az első házasság. Minden más, erre alapul. A pogány népeknél levő házasság szintén ide vezethető vissza, mert minden ember Ádámtól és Évától származik, nem pedig a fáról másztunk le, ahogy ez kismilliószor meg lett már cáfolva. A pogány népek házassága, ennek a rendelésnek az emléke. A társadalom alapja.
3.Amit az alapegységről mondasz, az nem minősíthető. Jellegzetes magyarországi gondolkodásmód. Az egyén, egy embercsoport alapegysége, akiknek semmi közük egymáshoz, azonkívül, hogy valami egybeköti őket. Nemzetiség például. EZ NEM TÁRSADALOM. A társadalom, alapegysége a család. Pontosan ezért van itt a mai magyar társadalom, mert ezt a nézetet vallja. Kérdés, társadalom-e ez egyáltalán ? Benne van a nevében is: TÁRSadalom. A társak összessége !
@Salemi boszorkány:
Ha jól értem magvas válaszod, a családkutatás áltudomány (figyelmedbe ajánlom a létező szocializmusban előszeretettel használt "burzsoá áltudomkány" fordulatot), amit Amerikában egyébként is jobban csinálnak, mert ott vallásszabadság van.
@Landauer Szilárd: "Az egyén, egy embercsoport alapegysége, akiknek semmi közük egymáshoz, azonkívül, hogy valami egybeköti őket. Nemzetiség például."

Semmi közük??! Egyek Istenben!!
Elsősorban nem a társadalom, hanem Isten felől kell a kérdést megközelíteni.
Istenen keresztül vezet az út a társadalomhoz és nem a társadalmon keresztül Istenhez (legfeljebb a farizeusok szerint).

Ha az emberek Istennel (és egymással) jó közösségben vannak, ez alapozza meg az egészséges társadalmat... a felelősség, a lelkiismeret alapvetően az egyén szintján működik.
Ezen felül "a törvény van az emberért és nem az ember a törvényért".
@Martian:
Kicsit óvatos lennék azzal, hogy egyek Istenben ... ki tekinthető keresztyénnek? az aki felismerte és elfogadta Jézust, mint személyes megváltóját. az aki felismeri bűneit, nem mentegeti azokat, és bocsánatot kér és kap ezekre a mindenhatótól. az aki nem önmegváltásban reménykedik, sem jócselekedeteiben nem bízik, hanem egyedül Isten kegyelmére bízza magát. Ezek, egyek lehetnek Istenben. Legalábbis a gracia specialis alatt. a többi ember, lehet egységben, de nem Istenről megfogalmazott egységben, esetleg gracia generalis. Nem teológiai értekezést akartam tartani, hanem egy gondolatot megcáfolni. ez nem az a hely, ahol ezeket a dolgokat igazából meg lehetne beszélni. Én csak Istenre akartam mutatni, nem magamat reklámozni.
@Landauer Szilárd: "ki tekinthető keresztyénnek? az aki felismerte és elfogadta Jézust"

Rendben, de ebben nem az elme, a gondolkodás szintjén történő felismerésről, elfogadásról van szó, hanem éppen ennek elengedéséről... amikor egy nagyobb erő irányítja az embert, hoz rajta keresztül döntéseket.

"az aki felismeri bűneit, nem mentegeti azokat, és bocsánatot kér és kap ezekre a mindenhatótól."

Ez így a bűn és bűnbocsánat körforgása... de Isten Országához ennél több kell...

"az aki nem önmegváltásban reménykedik, sem jócselekedeteiben nem bízik, hanem egyedül Isten kegyelmére bízza magát."

Ennél aktívabb hozzáállásra bíztatott Jézus: "keressétek Isten Országát" vagyis ehhez Isten és ember "együttműködése" kell.
@Landauer Szilárd: Egy kicsit úgy vezeted le a dolgokat, mintha csak azok tudnának jó házasságban élni, akik hívő keresztények. Sok vallásos ember gondolja úgy, hogy náluk az erkölcs alapköve, és mindenki, aki nem vallásos, képtelen pl. egy harmonikus, jó házasságra. Ez tévedés. Világi etika is létezik. Nem biztos, hogy egy vallástalan ember mindjárt önző, nem tud igazán szeretni, stb.
@Martian:
1. Nem észbéli elfogadásról beszéltem, hanem szívbéliről. az ész elengedésével nem értek egyet, mert Isten nem azt mondja, hogy kapcsoljuk ki az értelmünket, hanem, hogy használjuk azt, de az isten igéjének fényében. Az előbbi verzió, a buddhizmus sajátja, nem a keresztyénségé.
2. Nem katolikus értelemben létezik az a körforgás amiről beszélt. A megtérés után, az ember még követ el bűnöket. Az óember még él, bár erejétől megfosztatott, megfeszíttetett. Ezekért a bűnökért bocsánatot kell kérnünk.
3. Van együttműködés, concursus Isten és ember között, nem vitatom ezt. De ez következmény, a hit következménye a jócselekedet. Ez nem érdemszerző, nem azért kerül valaki a mennybe mert olyan sok jót tett, egyébként csak Krisztusban lehet Isten által elfogadott jócselekedetet végrehajtani. Kegyelemből van az üdvösség.
4. Ön valaha katolikus lehetett, most pedig egy karizmatikus közösség tagja lehet. Én református szempontból értelmezem a Szentírást, pontosabban, hagyom, hogy az írás maga magát magyarázza. Ez református sajátosság. Sola scriptura !
@Almandin:
nyilván nem ezt mondom, amit Ön ír. vannak jó világi házasságok is. Nem vitatom. Itt nem erről van szó, hanem a házasság intézményéről. az erkölcs alapköve nem nálam van, hanem a bibliában. Ez az alap. nem magamra akarok mutatni, mert és senki és semmi vagyok, de Isten, nagy. Amit írtam, az csupán mutatás, odaátra. Istenre...
@Landauer Szilárd: Ez hit kérdése. A Biblia csak annak szent könyv, meg Isten szava, aki hisz benne. Tudományos bizonyíték nincs arra nézve, hogy Isten sugallta volna a Bibliát. Sok vallás van a világon, vannak más szent könyvek is. A házasság intézményét is a legtöbb nép ismeri a világon, és nagyon sokféle formában létezik (pl. többnejűség).
Szerintem a szeretet, barátság és elköteleződés adja egy házasság minőségét. Ez azonban szerintem független attól, hogy szüzen mennek-e bele a felek.
@Landauer Szilárd: " nem attól lesz igaz valami, hogy hiszünk benne vagy nem"

Én is pont így gondolom... Attól nem lesz igaz a Nagy Rózsaszín Unikornis, aki a szarván egyensúlyozza a világot, mert én hiszek benne. De az általad Istennek gondolt képzeletbeli lény se...
@Almandin: 19:47:41-es hozzászólás: Teljesen egyetértek veled!!!
süti beállítások módosítása