Petőfi utca a Facebook-on



 Kapcsolat

Küldjön ötletet, észrevételt, leleplező információt! szerk@petofiutca.hu

Alázzon meg minket a pénzével!


A Petőfi utca nem fogad el állami támogatást és nem közöl fizetett hirdetéseket. Az Ön támogatására viszont szükségünk van!
	

Nem igazolja a rendőröket a biztonsági kamera

2012.02.25. 03:17 petőfi utca

Jogszerűnek tartja a megyei rendőr-főkapitányság, hogy négy sajókazai tizenévest közvetlenül a tanításról kihívva, megbilincselve vittek el kihallgatásra egy iskolai inzultálásba torkolló féltékenységi ügy miatt. Az intézkedést rögzítő biztonsági kamera felvételein azonban semmilyen jel nem utal a bilincsek törvényes használatának alapot adó szökés vagy önkárosítás veszélyére. 

Csütörtökön 3 lányt és egy fiút bilincsben vittek el a sajókazai Dr. Ámbédkar Iskolát körbezáró rendőrök. A 14-16 év közötti fiatalokat egy 17 éves társuk inzultáltása miatt csoportosan elkövetett garázdasággal és személyi szabadság korlátozásával gyanúsítják. A diákok egy korábbi kihallgatáson már beismerték tettüket, az eset hátterében az egyik fiú miatt rivalizáló két lány konfliktusa volt.

A bűneset súlya, a nyomozás lefolyása és a beismerő vallomások nem indokolják a csütörtöki rendőri intézkedés keménységét. A rendőrségi törvény szerint az intézkedés, illetőleg a kényszerítő eszköz kiválasztásában az eredményesség melletti szempont, hogy „az érintettre a legkisebb korlátozással, sérüléssel vagy károkozással járjon”, továbbá „nem okozhat olyan hátrányt, amely nyilvánvalóan nem áll arányban az intézkedés törvényes céljával”. 

Az ügyészség még nem tud róla

Az egyszerű idézés helyett bilincsezéssel felturbózott iskolai előállításba torkolló történet miatt az intézkedő rendőrökkel szemben hivatali visszaélés gyanúja merülhet fel. A Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Főügyészség sajtóosztálya munkatársunktól hallott először a történtekről, és hétfőre ígért tájékoztatást arról, hogy várható-e vizsgálat a rendőrök eljárása miatt.

Az intézkedés szakszerűen és jogszerűen történt, ugyanis a szolgálati szabályzat értelmében az intézkedő rendőröknek joga van bilincset használni, amennyiben szökés vagy önkárosítás veszélye forog fenn” - mondta kérdésünkre Egyedné Novodonszki Éva a BAZ megyei rendőr-főkapitányság sajtószóvivője. A Petőfi utca megkapta az iskolától a biztonsági kamera felvételeit, amelyen két tanuló megbilincselése és elvezetése látható. Ezen úgy tűnik, hogy az előállított diákok semmilyen ellenállást nem tanúsítanak. A helyzet leginkább nyugodtnak tűnik, a rendőrök magatartása, figyelme és mozgása nem utal semmilyen veszélyhelyzetre.

Az egész közösségnek szól az eljárás

Az iskolai előállítás már nem az első konfliktus a sajókazai rendőrök és az iskolát üzemeltető Dzsáj Bhím (Segítő Kéz) buddhista közösség között. A hét elején az Index számolt be arról, hogy a rendőrség "jelentsük fel a buddhistákat" felszólítással két, nagyrészt romák lakta telepen hozzájárulásokat gyűjtött a vallási hovatartozására vonatkozó népszámlálási kérdésre adott válaszok nyomozati felhasználásához.

A népszámláláson a sajókazai romák közül több százan vallották magukat a buddhista közösség tagjának, ami kicsapta a biztosítékot a helyi hatóságoknál. A vallási közösség vezetői azt feltételezik, hogy összefüggés lehet a két eset között, hogy a rendőrséget elsősorban, a Dzsáj Bhím megjelenése óta, a romák szervezettebb és jogtudatosabb önképviselete zavarja.


596 komment · 3 trackback

Címkék: rendőrség romák sajókaza

A bejegyzés trackback címe:

https://petofiutca.blog.hu/api/trackback/id/tr844197945

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mit nekünk adósság-rabszolgaság! 2012.02.25. 13:47:09

Ha a haverokról van szó, egy kicsit elodázhatjuk a rabszolga felszabadítását. Ennek egyik ékes példája, ami Harkányban történik. Adott egy város, melynek 2011-es adatok alapján akkora az adóssága, hogy minden polgárára, még a csecsemőkre is, több mint ...

Trackback: Ipiapacs, Te is fizetsz ADÓT! 2012.02.25. 11:12:22

A válságkezelésnek egy újabb tudományos-fantasztikus megoldása született meg Magyarországon. Számítások szerint, már csak a külföldön dolgozó és ott jövedelmet szerző magyar állampolgárok tudnak kibújni az adófizetés jároma alól (természetesen a milliá...

Trackback: Zsanett erőszakolta meg a rendőröket! 2012.02.25. 10:27:06

A pszichológus szakvéleménye szerint Zsanett ÉLMÉNYBESZÁMOLÓJA nem tekinthető “abszolút élményszerűnek”. Ha pszichológus volnék, abból indulnék ki: a nemi erőszak elszenvedése (legalábbis köznapi fogalmaink szerint) nem egy ÉLMÉNY, ebből kö...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@milyen szép a Vértes, ó: Látom nem megy.

Kiskorú sértett esetében a Be. gyorsított eljárást ír elő. Tudod mi az?

Senki sem mondta, hogy korábban elismerték a tettüket. Pont ez a lényeg. Korábban csak tanúként lettek kihallgatva, most meg gyanúsítottak lettek. Érteni? A kettő nem ugyanaz.

"De az is, ha lefogsz valakit,"

Nem, az nem az.

Az emberrablás és a személyi szabadság megsértése két külön bűncselekmény és teljesen másról szólnak.
@hagyma:

És azért nem attól rossz egy törvény, hogy megszegik. ;-)
@Nyugodtan gyulolj:

Sokkal életszerűbb, mint a Kanadába utazó cigány meséje arról, hogy őt a származása miatt megkéselték...

Röhej, hogy a cigányok még a hazugságaikból sem tudják kihagyni a rájuk jellemző "kultúrát" (késelés).
@milyen szép a Vértes, ó: "igazad" lehet, hogy 4 cigány esetén, még jogtalan a bilincselés !
csak 10-20 fős v. annál jóval nagyobb (markecoló, lincselő) hiéna "szerű" összeverődés esetén lenne TALÁN JOGOS.......
Ugyan mar! Ha a rend 10 eber orenek felnie kellett volna valamitol akkor meg is motozta volna a gyerekeket de hat ez sem tortent meg, ha megnezi alaposan valaki a videot azt latja a fiatalok telejesen nyugodtan alavetik magukat a rendori intezkedesnek. Meglattak a rendoroket nem kezdtek futni, megcsak uveget se kerestek, hogy szetvagjak magukat...de azert bilincs kellett...motozas mar nem! Mekkora logika!
@prérikutya:

Ühüm, mennyire igaz.

"A bűncselekmény elkövetési magatartása a személyi szabadságtól bármilyen módon történő megfosztás. Vagyis olyan helyzet létrehozása, amelyben a sértett nem képes mozdulni, a helyét megváltoztatni, egy adott helyet elhagyni, egy adott helyre kényszerül menni, stb. Többnyire tevékenységben jelentkező, aktív magatartás pl. lefogás, lekötözés, bezárás, de lehet mulasztás is. A bűncselekmény létrejöhet bármilyen módon, akár erőszak, fenyegetés vagy megtévesztés útján is. Leggyakoribb a sértett lefogása, lekötözése, a helyiségben tartózkodó sértettre az ajtó rázárása, stb."

Egyébként meg:

"A diákok egy korábbi kihallgatáson már beismerték tettüket, az eset hátterében az egyik fiú miatt rivalizáló két lány konfliktusa volt."
Ha már kitalálsz valamit, lehetne olyasmit, aminek cáfolásához nem elég egy 'lap tetejére tekerés'.?
@Dr. dr.venszivar:

Nem mondom, hogy tökéletesen értem ezt a tört magyarsággal összhozott valamit, de annyi azért kiderül belőle, hogy ötleted sincs, miről van szó.
@libbancs:

Igen itt viszont a derek okos meg veletlenul sem primitiv tobbsegieknek kellene megmagyarazni a megmagyarazhatatlant (ertem itt az okos civilizalt hatosagot) mert peldaul mitol eletszeru, hogy 47 ezerbol meg lehet elni? Vagy az egymillio uj munkahely vagy hogy x part a nyomorek tornabol felmentett pingvinjeivel majd megvedi az orszagot a csunya, szemet kulso es belso ellensegektol, vagy akar a Siriusi szarmazas? Ugyanmar nem csak a cigok eletszeru magyarazataval van gond!
@Nyugodtan gyulolj:

"Te most komolyan nemerted, hogy itt nem lehet elfogasrol (tetteneres) szo?"

Nem tettenérésről van szó, de már látom, te butább vagy mint a sokévi átlag. Olvasd el a rendőrségi tv. ide vonatkozó fejezetét, után gyere vissza okoskodni.

"Raadasul korabban mindent beismertek (ha tanukent) hallgattak ki oket akkor ott helyszinen gyanusitottak lettek"

Gyanúsított csak a közlést követően lesznek, hiába ismer be bármit is. Taktikai okokból meg érdemes kiértékelni a kihallgatásokat, mert lehet, hogy a másikat próbálja védeni, vagy éppen belerángatni az ügybe. Érteni?

"Ja es ha valamelyik eset fent allt amit bemasoltal, akkor miert nem vettek oket orizetbe amire 72 orara joga van a rendorsegnek?"

Mert semmi sem indokolta. A beismerés a 2. alkalommal történhetett, amikor gyanúsítottként lettek kihallgatva. Ezután meg felesleges őrizetbe venni, mert a cselekményt beismerték, és az eljárást összebeszéléssel nem tudják meghiúsítani.
@milyen szép a Vértes, ó: mintha meg nem tortent volna ilyen...
szerintem nem szegtek meg a torvenyt, nehogy mar egy kamera mondja meg milyen eszkozt alkalmaznak
nem utottek, vertek
bilincseltek
igy lattak jonak, mert szerintuk fenn allhatott a szokes veszelye, vagy a magukban karteves
minden rendori intezkedes elott el kell hivni egy harom tagu birosagot, eskudtszeket, ombudsmant es a ciganyvajdat?
@prérikutya:

Öröm látni, mennyi mellébeszélést képes valaki összehozni, hogy megmagyarázza, miért jó, ha 'a cigányokat szivatják'. :)

Apropó.

"Ezután meg felesleges őrizetbe venni(...)"
Megbilincselni kell, mer' rájöhet hirtelen az elszökés, de utána már nem jön rá?
@milyen szép a Vértes, ó: Na, akkor lefoglak 10 másodpercre, aztán jelents fel.:-)

Sőt, ha a buszvezető nem áll meg a megállóban, ahol le akarsz szállni, akkor Ő is elköveti a bűncselekményt, ugye?:-)

Tudod az a különbség kettőnk között, hogy én az elméletet is ismerem, meg a gyakorlatot is.
@prérikutya:

"Senki sem mondta, hogy korábban elismerték a tettüket."

Dehogynem.

Benne van a posztban.
@prérikutya: Remek, amikor anno "bezártuk" a vécébe egymást (kint-bent huztuk az ajtót) és valaki(k) már elmultak 14évesek, a közismerten "kegyetlen és sötét" 80as években, maximum a rajvezető állitott a szőnyeg szélére péntekenként, nem a sünök vittek el bilincsben.

De ezekszerint ebben a szép uj világban már nem igy van,mindez sulyos büncselekmény.

Várom mikor viszitek el a fél strandot nyáron, hogy a vizipisztolyok (lévén fegyveralakuak) közbiztonságra különösen veszélyes eszközök, melyekkel immár büntethető (14-15éves) személyek hadonásztak. Tehát büncselekmény történt.

Még jó hogy ennyire kitünő a közbiztonság gyönyörű országunkban, nem is ölnek, rabolnak lopnak már, sőt!

A sündőrség megszámolhattalan felesleges kapacitásával és nehezen felélhető bőséges anyagi erőforrásaival ráér tizenévesek iskolai csinjeivel szórakozni, meg avval, a
még hivatalosan fel sem dolgozott népszámlálási eredmények szerint ki minek vallotta magát.

Nemhiába szokták mondani, olyan a kutya amilyen a gazdája.
@milyen szép a Vértes, ó: Okostóni.:-)

"Megbilincselni kell, mer' rájöhet hirtelen az elszökés, de utána már nem jön rá?"

Előtte kell, mert megszökhet. A szökéssel veszélyeztetheti a büntetőeljárás eredményes lefolytatását. Megfélemlítheti a sértettet, esetleg más ellenérdekelt személyeket, vagy nem lehet kihallgatni.

Ha már tett egy beismerő vallomást, hazamehet, majd kap egy idézést a bíróságtól.
@hagyma:

Igen, fennállhatott a szökés, vagy a magukban-kártevés veszélye, ugyan 10 napig nem jutott eszükbe, meg a videón is meglepően nyugodtan tűrik a dolgot, de ugye bármikor (hogyan is írta az egyik lelkes versenyző?) besokkolhattak volna a rendőrautótól. Sőt, tartóztassunk le minden cigányt, bármikor rájukjöhet a szegény parasztbácsik terményeinek ellopása. EZEK olyanok.
@milyen szép a Vértes, ó: Úgy veszem észre, hogy mégis te látszol itt a legnagyobb ökörnek ! vagy csak rád szálltak a kínaiak.....jó páran éppen azt írják, hogy értetetlen vagy s még te is azt írod. :)akkor hol a stukker győző ?!
@prérikutya:

Hihetetlen. Ott van a posztban, meg a korábbi hírekben is, hogy már akkor elismerték tettüket, amikor a verekedés után kihallgatták őket. Utána 10 napig jártak még ugyanabba az iskolába.

Na jó, feladom, aki ezt negyedjére is eltagadja, azzal még gúnyolódni is fölösleges.
@tükörfúró: "hogy a vizipisztolyok (lévén fegyveralakuak) közbiztonságra különösen veszélyes eszközök, melyekkel immár büntethető (14-15éves) személyek hadonásztak. Tehát büncselekmény történt."

Nem közbiztonságra veszélyes eszköz, mert a rendeletben nincs felsorolva.

Ha lenne, akkor sem bűncselekmény, hanem szabálysértés volna. Ha érted mi a különbség a kettő között.

Aztán hogy négyen összevernek, és elhajtanak a rendőrségről, mert ez nem komoly dolog, kíváncsi lennék a reakciódra.:-)
@Dr. dr.venszivar:

Általában összetöri a lelkem, ha mélyretardáltak marhaságokat írnak rólam. Jaj, ne, jaj, mi lesz velem?
@Nyugodtan gyulolj: Jogos a kétely . De ez történt. Nem tudom mennyire ismered a nyockert a bejáratnál látod ki jön és mivel látszott az is az ügyfél váróból, hogy ki mivel jött és a merci és a nő szóval ez tény. Azt valóban nem tudhattam volna, hogy mennyit kapott de az ügyfélszolgálatos hölgy akinél a pénzt megkaptam mondta el felháborodva hogy magának kiszúrták a szemét ennyivel bezzeg az előbbi hölgy itt a bundában mennyit kapott, sőt mondta, hogy ez nem is az első alkalom.
Csak megjegyzem, hogy a járőrautóba való beszállás előtt, a RENDŐRÖK VÉDELMÉBEN minden normális országban megbilincselik az előállítottat. Most ne jöjjön senki azzal, hogy "de hiszen ezek gyerekek", mert volt már ebben az országban olyan, hogy gyerekek (kamaszok) követtek el brutális gyilkosságokat!

A cikk író meg költözzön be a nyolcba egy évre, majd megtudja mi az Úristen neve!
@prérikutya:

Elég komoly összeverésnek tűnik az, amikor nem hallani arról, hogy megsérült volna bárki. Bár gondolom, te TUDOD, hogy agyonvertek valakit szamurájkarddal.
@milyen szép a Vértes, ó: ha nem ciganyok lettek volna, akkor is ezt mondanam:
a rendorok ott es akkor igy lattak jonak es senkinek nem lett semmi baja belole, viszont ha nem teszik lehetett volna
tehat?
@Mária: A felvetés természetesen költői volt (nem az hogy kell-e a pénz, hanem hogy adnak-e), csak szerettem volna rávilágítani hogy amíg én nem kevés adót fizetek az önkormányzatnak cserébe a semmiért, addig mások eléggé jól meg vannak segítve, a semmiért cserébe. És ráadásul egyre tropább a közbiztonságunk is, noha külön van magyar és cigány polgárőrség is...

Az egyre kevéssé érdekel, hogy melyik politikus melyik nap hazudik, tényleg nem akarok aktuálpolitikát idehozni, de ha valakinek be kellene fogni a pofáját, hát az egyik éppen Hódmezővásárhely donja kellene hogy legyen, aki a "remek parti" Boldizsárkának shortolja a nemzeti valutát... persze közben még le is közlik, hogy valakik manipulálják a forint árfolyamot... hát nem tudom: én elsőre olyas valakikre tippelnék, akik bennfentes információkkal rendelkeznek, vagy mondjuk egy félperces interjúval el tudják indítani a forint esését vagy erősödését:-(((

Az egykulcsos adó meg annyira bejött, hogy az asszony pénzét emelni kellett hogy elérje a minimálbért, én meg szimplán nettó bukó vagyok... Úgy megsegített ez az egyenlő bánásmód, hogy leültünk számolni, aztán ami nélkülözhető volt, mindent lemondtunk. Autó kell a melóhoz, mobil- és net az elérhetőséghez, ezen felül víz-villany-gáz...

Állást váltanék, csak... szóval mostanában olyan sok az új munkahely, hogy a bőség zavarával küzdök...:-(((

Munka-ügyben annyira toppon vannak, hogy azóta is azt az embert keresem, aki munkaügyi központon keresztül helyezkedett el... állítólag van valaki.

Jártam bent, hogy ha kirúgatom magam, mit ajánl: hát hogy sírjam vissza magam!

Sorolom a szakmáimat, amikben 20-25 éve nem dolgoztam: nem kell, elavult, megerősítő képzés nem létezik, nyelvtanfolyam... mi??? Hát van, de... én ott soha nem fogok nyelvet tanulni...

Mondjuk, értek valamihez. Az kevés: papírja van róla? Kosárfonásról? Cipészkedésről? De hiszen már képzés sincs ilyen! Az mindegy, nincs papír, nincs meló.

Namost: lehet papírt szerezni... Pssszt!!! Börtönben! Ott van kosárfonó OKJ-s képzés, meg cipész, meg kőműves stb-stb...

Csakhogy: nekem nem akaródzik börtönbe vonulni... Makacs, keményfejű bunkaja, szakma kéne, de börtön az nem???
@milyen szép a Vértes, ó:

Csak hogy értsd:

A délután az MTI-nek kiadott megyei rendőrségi közlemény ezekre nem ad választ: eszerint csoportosan elkövetett garázdasággal és személyi szabadság korlátozásával gyanúsítanak négy fiatalkorút, akik a sajókazai iskolában inzultáltak egy 17 éves lányt. A rendőrök gyanúsítottként hallgatták ki őket; tettüket beismerték, panasszal a rendőri intézkedéssel
szemben nem éltek, nem vették őket őrizetbe.

index.hu

Vagyis nem korábban ismerték be, hanem aznap, amikor gyanúsítottként lettek meghallgatva.
@Dr. dr.venszivar:

:)))

Jaj, és folytatja, mi lesz így velem.

A posztból sikerült már felfogni akár egy sort? Vagy magyarul van?
@hagyma:

Amerikában NAPOKKAL egy iskolai verekedés után, a kihallgatás után és a beismerő vallomás UTÁN vissza lehet menni 10+ rendőrrel, körbe lehet zárni az iskolát, bilincsbe lehet verni és el lehet vinni az iskolából 14-16 éves gyerekeket úgy, hogy se a szülő, se a jogi képviselő nincs jelen?

Ismétlem:

NAPOKKAL az eset, a feljelentés, a kihallgatás és a beismerő vallomás megtétele UTÁN.
@tükörfúró: Ha majd a fiad verik el a 14-15 évesek, hogy csontja törik, akkor védd a latin-amerikaiakat hülye! Másrészt, ha utálod a "sünöket", mutasd meg hogy kell ezt "liberálisan" jól csinálni... Nem védem a rendőröket, ha balfaszok, de itt igazuk volt és kész! nem kell mindenáron basztatni őket! Ha hibáznak oké. De itt nem volt hiba!
@prérikutya:

És nem adja fel, nem semmi.

"Csütörtökön 3 lányt és egy fiút bilincsben vittek el a sajókazai Dr. Ámbédkar Iskolát körbezáró rendőrök. A 14-16 év közötti fiatalokat egy 17 éves társuk inzultáltása miatt csoportosan elkövetett garázdasággal és személyi szabadság korlátozásával gyanúsítják. A diákok egy korábbi kihallgatáson már beismerték tettüket, az eset hátterében az egyik fiú miatt rivalizáló két lány konfliktusa volt."

A te szótáradban mit takar az, hogy 'korábbi'?
@milyen szép a Vértes, ó: Persze, mert nálad a verés csak akkor verés, ha vér folyik.:-)

A garázdaság megvalósulásához nem szükséges a személyi sérülés.
@Mária: A tényeket nem ismered. Én sem. Nem hiszem, hogy csak úgy le lehet bárhonnan akasztani 10 rendőrt a mai világban, ha nem muszáj!

A cikkíró is ferdít, mert azt nem írta le, mit mondott a sajtószóvivő, hogy miért kellett 10 rendőr. Ha meg nem kérdezték tőle, akkor a cikkíró egy gyökér. Mert direkt ilyen cikket akart írni. Hagyjuk már a rendőrállamos jogvédős dumát, ha itt rendőr állam lenne, ti már nem élnétek ( mondjuk én sem :DDD)
@Vu, de ja vu:

Hol van annak az 1.000.000 - egymillió - ÚJ munkahelynek az időarányos része, amit a Vezéretek a választási kampányban megígért?

Nem a közmunkás bohóckodásra gondolok, a 47000 Ft-os SEGÉLYÉRT, hanem valódi, versenyszférás munkahelyekre, LEGALÁBB a mindenkori minimálbérért.

Majd ha ezek a munkahelyek meglesznek, majd utána fröcsögj, hogy kinek miért nincs munkája.
@prérikutya:

Nem a masodik esetn utan tortent ugyanis amikor elvittek ezeket a gyerekeket a sajto kb 1 ora mulva ertesult a dolgokrol es az igazgato lenyilatkozta, hogy egy pofon tortent ket hete amit a diakok mar beismertek. Viszont ez az ugy nem akkora sulyu, hogy itt aztan minden rendori egyseget mozgositva, kulonbozo kihallgatasi taktikakat bevetve kelljen a vegere jarnia! Alljon mar meg a menet! Az eljaras szempontjabol lenyeges a cselekmeny sulya, elkovetesi modja de szamitasba veszik mikor, milyen korulmenyek kozott tortent az eset, ebben az esetben a tarsadalomra veszelyes kategoria nagyon messze van. Ugyanis ilyen dolgok tortentek mar 10 eve is 20 eve is 30 eve is 40 eve is, csak ugye soha nem csinaltak ilyesmikbol nagy ugyet legtobb iskolaba igazgatoi into jart hasonlo esetekert! legrosszabb esetben elbocsajtas. Itt mi tortent? Folyoson vagy udvaron osszeszolalkozott 2 lany az egyik adott egy pofont a masiknak, igaz a pofont ado mellett ott volt masik harom is kiknek szerepet nem tudjuk csak annyit, hogy a fizikai bantalmazasban nem vettek reszt. Elofordulhatott, hogy neztek szurkoltak, biztattak esetleg pszichikalisan rahatottak a dolgokra. De nekem ne magyarazza meg senki, hogy ez olyan sulyu buncselekmeny, hogy igy kelljen kezelni es ne hazudja nekem senki, hogy ilyet meg eleteben nem latott az iskolajaban vagy a kornyezeteben akar evente tobbszor is!
De hülye vagyok! Ez egy ultralib blog.. én meg ide írok... Úristen! :DDDD
@hagyma:

Már írtam párszor, de lassan feladom, szerintem a bilincselés határeset volt, jogtalan, de 'belefér', azokat a mélyszerencsétleneket gúnyolom, akik szerint 'jogos volt megbilincselni a rohattcigányokatmertazokolyanok'. Ezek szerint te nem így állsz hozzá.

A konkrét intézkedés jogosságára viszont semmi nem utal, az egész performansz az iskolának szólt valószínűleg. (Meg annak, hogy cigányokról van szó, de szerintem csak kisebb részben.)
@milyen szép a Vértes, ó: úgy látom, te félkegyelmű, hogy (mivel mindenkitől ezt kérdezed !) csak egyedül te érted a poszt sorait.....: DDD
csak a többség, nem így látja !!! vajon miért van ez így ?!? ja s, hogy mi lesz veled ? remélem min. az ötödiken vagy s kibaszod magad a csukott ablak üvegen keresztül.
fejjel előre, ha tudod, hogy melyik a fejed...
@Nyugodtan gyulolj: Mindenki az előző dologról beszél... De most miért mentek ki a rendőrök? Ennek mi volt az oka! Ez nem derül ki a cikkből! Mert nem szimpla előállítás volt az tuti.
@Mária: biztos vagyok benne, hogy igen
ne csinaljunk mar ekkora tragediat egy megbilincselesbol...
/ mondjuk amerikaban lehet ki sem engedtek volna a tortentek utan csak ugy oket, de ez mas lapra tartozik/
@milyen szép a Vértes, ó:

"A te szótáradban mit takar az, hogy 'korábbi'?"

Szerintem az ő szótárában:

korábbi = elmútnyócév
@imperial:
"Ha agyonverték volna áldozatot, akkor most ez a poszt arról szólna, hogy a négy ártatlan cigány milyen ügyesen megvédte magát az előítéletes, kirekesztő támadóval szemben. "

Az a baj, hogy pontosan így van.

A TASZ is a rasszista kamerát támadta Gyöngyöspatán, és a bűnös kisebbséget védte.
@Nyugodtan gyulolj: "az igazgato lenyilatkozta"

LOL

"Viszont ez az ugy nem akkora sulyu, hogy itt aztan minden rendori egyseget mozgositva, kulonbozo kihallgatasi taktikakat bevetve kelljen a vegere jarnia! "

Nem hát, hagyni kellett volna a fa..ba az egészet. Szerinted.:-)

4 embert állítottak elő. 1 ember 2 rendőr. Ez így működik, ha fk., ha felnőtt. Számold ki.
@prérikutya:

Nem, de azt a verést, amelyben nem sérül meg senki, nem fogom az évszázad kegyetlen bűntényének nevezni, persze te is csak azért kezeled úgy, ahogy, mert cigányokról van szó, ha egy nemcigány lány kever le egyet egy riválisának, akkor 'a lányok ilyenek', nemdebár?
@Mária: mínusz 32 600 fő volt az elmúlt negyed év "mérlege" !!!
@hagyma:

"ne csinaljunk mar ekkora tragediat egy megbilincselesbol."

Persze hogy ne.

Ma roma gyerekeket bilincselnek.

Holnap nem-roma nagyszájú jogvédőket bilincselnek.

Holnapután a "nemzetelleneseket" bilincselik.

Három nap múlva meg azokat, akiknek nem tetszik a rendszer.

Jobb az ilyesmit a CSÍRÁJÁBAN elfolytani.
@Mária: Már megbocsáss: TE HÜLYE VAGY???

Melyik hsz-emből szedted, hogy nekem bármelyik oldalon van vezérem???

Eszem megállna, ha volna!!!

Menj a polidilibe, vazze!!!
Ugye nem ezért b.sztattál egész délután, mert van egy fixa ideád, hogy én bármilyen politikusnak szurkolok???

Ó, Te végtelen ostobaság....

Kész vagyok, orvost...
NEM NEKEM!!!!!!!!!!!!!!!!!!
@Dr. dr.venszivar:

Há' figyelj, ha gyakorlatilag eltalálni se tudod, mit írtak a posztban, akkor megkockáztatom nehéz szívvel, hogy nem érted a szöveget. Ez van. :)
@milyen szép a Vértes, ó: en meg attol felek azert lett ugy ez , mert eppen ciganyok voltak
/engem is bilincseltek mar meg amerikaban, pedig eszem agaban sem volt /nem is tudtam volna/ szokni, sem kinyirni magam
es azota is boldog es kiegyensulyozott eletet elek
igaz nem is volt tele vele az ujsag
@milyen szép a Vértes, ó: "nem fogom az évszázad kegyetlen bűntényének nevezni, persze te is csak azért kezeled úgy, ahogy, mert cigányokról van szó"

Senki sem nevezte annak. Mégeccer, utójára: nem kell sérülés a garázdaság megvalósulásához.

Azt meg pont lexarom, cigány, örmény, vagy eszkimó, esetleg más nemzetiségű, nem ez dönti el a lényeget.
@hagyma:

Ügy azért lett, mert hetek óta rendszeresen cikkeznek arról, hogy miután a helyi cigányok egy része a buddhista közösséghez tartozónak írta magát a népszámláláskor, a helyi hatalom nekiállt vegzálni őket és a buddhistákat. Azt ugye nem gondolod, hogy az is ilyen rendőrségi fellépést szült volna, ha teszem azt a Kaffka Margit Gimnáziumban pofoz fel féltékenységből egy lány egy másikat?
@Tucsko1: Itt konkrétan senkit nem vertek el.

A többi is totál hülyeség, én is volt, hogy anno a suliban a rövidet huztam, és?

Rögtön rinyálni kellet volna a sünökért? Eszünkbe sem jutott, még a spicliskedés is szégyen volt, bemártani a verekedést provokálókat(kezdeményezőket).

Abban a rendszerben csak probáltak kisspiclit nevelni mindekiből, pl avval ,hogy mivel senki nem köpött, pecsétes igazgatói rovót kapott mindeki, akinek köze volt a dologhoz.

Elárulom otthon egy hangos szó nem volt, nemhogy szankcio, miután a szülők megtudták, az iskola miféle eszközökkel "fegyelmez".

Nézd már meg a képzelgéseid helyett a videot, két kislányt bilincselnek meg és vezetnek el, mint valami veszélyes bűnözőket, az előzmény pedig nem iskolai lopás, zsarolás, verés, rendzavarás, rongálás, hanem valami homályos személyi szabadság korlátozás.

Miután az egész iskola már maga is egy töményen "korlátozó intézmény", konkrétan a mi időnkben irásbeli tanári engedély nélkül senki ki sem léphetett a portán még szakközépben sem, tehát abba az épületbe tanitási időben szószerint saját érdekesben "be voltál zárva", kevéssé értem egyáltalán mi a túró ez.
@milyen szép a Vértes, ó: én tanulni magyart. és tényleg nem értem a szöveged ! az mi az az, hogy azt böfögöd, hogy " há' figyelj" ,említettem már, hogy te lenni gyagyásnak !
@prérikutya:

Nem kell, az is garázdaság, ha Julcsi megpofozza Marcsit Karcsi miatt. Oszt van, ahol ebből rendőrségi ügy lesz, van, ahol nem.

'Azt meg pont lexarom, cigány, örmény, vagy eszkimó, esetleg más nemzetiségű'
:)))
@Dr. dr.venszivar:

Tanulni még. Ebben a korban már nem lenni elég 2-3 hónap, magyar lenni nehéz nyelv.
@Mária: " jobb az ilyesmit a CSÍRÁJÁBAN elfojtani" , no talán éppen azért bilincselték meg őket........!!!
@prérikutya:

Ugyanugy hagyni kellett volna mint regebben az ilyen eseteket, mivel nem irtak, hogy kulonos visszaeso bunozokrol van szo igy megkockaztatom, hogy elso eset. Ezt egy jo szocialis munkas az igazgatoval egyutt megtudta volna oldani pl kerjenek a sertettol bocsanatot es takaritsak ki az iskolat, civilizalt orszagokba kb igy tortent volna. Mondjuk az is igaz, hogy lehet jobb lett volna 10 ev borton a suli abbamarad majd jol kepzett bunozokent szabadulva jot tettek volna a tarsadalomnak! Ha minden pofont buncselekmenykent kezelnenek ilyen elannal az orszag kb 80 90%-a lenne bortonbe mert sokan pfozzak a gyerekuket a hazastarsukat, SOT talan ha ilyen tortenik egy ovodaba ott is azonnal bortonbe kellene zarni oket ugye? Ket barat a homokozoba egymasnak vagja a lapatot esetleg az egyiknek besegitenek es egy marek homokkal megdobjak a masikat majd leszakitjak a baranymintas nadragjarol a gombot ezert nem tud kimaszni a homokozobol, igy megvan a szemlyi szabadsag megsertese es a garazdasag is! HUHA komoly ugyek ezek! Apropo amikor a politikusok pozokodnak pl porzse miert nincs ekkora rendori akcio?
@milyen szép a Vértes, ó: nó, de én nem akarok olyan gyagyás lenni, mint te ! mi a teendő? talán beiratkozzak a buddhista haverjaidhoz ? :)))
@hagyma:

Amerikaban mindenkit megbilincselnek meg az idosebb holgyeket is ha mar tetteneres, eljaras indul, ha itt elsz akkor tudod, hogy megy ez! Mint ahogy tudnod kellene, hogy rendorok nem rohannak le iskolat egy pofozkodas miatt, ilyet nem is tehetnek csak ha fegyveres dolgoktol kell tartani esetleg eppen oltari balhe van a suliba. Olyan meg hogy 2 hete tortent pofozkodas nem mennek ki, ott van az iskola szocialis munkasa valamint rendori osszekoto es igazgato ha problemas eset van mint egy pofon vagy koki osszeulnek, megvitatjak, meghallgatjak a feleket aztan majd dontenek!
@Dr. dr.venszivar:

nem hiszem, hogy lenne értelme bárhova beiratkoznod :)
@milyen szép a Vértes, ó: mert értetlen vagy ! no csá, győző !
@prérikutya: "Nem közbiztonságra veszélyes eszköz, mert a rendeletben nincs felsorolva."

***
Melléklet a 175/2003. (X. 28.) Korm. rendelethez
****
A közbiztonságra különösen veszélyes eszköz:
.
.
.
.
e) az olyan eszköz, amely az utánzás jellege és méretarányos kivitelezése miatt megtévesztésre alkalmas módon hasonlít a lőfegyverre (lőfegyverutánzat);
***

Egyébként meg volt már ez garázdaság is, aminek van büncselekményi alakzata is (vétség), volt lőfegyverrel visszaélés szabálysértés, de mindez teljesen mindegy, ugyis az lesz amit a helyi sün kitalál, méghogy jogszabályok, legsötétebb maffia.
@Nyugodtan gyulolj:

bocs, de cigány srácok pofozkodásai és agresszivitása elég jól ismertek az általános iskolákban, szerintem. kérdezz meg légyszi szülőket. mennél többet! köszi.

a meglévő agresszió beismerése nem gyűlölködés kérdése, hanem az elfogulatlan józan észé. ne védjük a védhetetlent.
@Tucsko1:

Valoszinu osszefugg a korabbi vitakkal ami az iskola es par politikus kozott huzodik egy ideje, korabban a parlamentbe egyik (jobbikos)? nem tudom, nem is szamit kepviselo haborodott fel azon, hogy egyaltalan ilyen iskola miert es minek stb akkor az iskolasok el is mentek a parlament ele demostralni majd most az esett elott (bilicsneles, eloallitas) kb 3-4 nappal a rednorok nyomozast inditottak az ott elok koreben mert hogy a NEVTELEN nepszamlalas alatt statisztikai adatokkal visszaeles tortenhetett, csakmert 300-an tartottak magukat Buddhistanak, mondjuk abbol kiindulva, hogy a gyerekek szulei es a gyerekek is annak tartjak magukat nem is csodalom, hogy ennyien lettek. majd ezek utan a rendorseg a Buddhistak feljelentesere buzditjak a romatelepen eloket mivel szerintuk a Buddhistak visszaeltek az adataikkal mert hogy segitettek kitolteni nekik az iveket. A helyzetet tovabb bonyilitja, hogy a helyiek szinte kivetel nelkul katolikusok viszont a kerdoiven nem a vallasra kellett valaszolni hanem arra a kerdesre, hogy melyik vallasi kozosseghez tartoznak es mivel ugye a gyerekeik Buddhista iskolaba jarnak valamint szabadidejukben is ok foglalkoznak veluk ezert oda tartozonak valljak magukat. Most a helyzet mar ott tart, hogy a polgarmester, a katolikus pap azzal fenyegeti oket, hogy nem kereszteli oket nem temeti el oket stb.
@cukorrépa:

Ahogy a magyar sracok pofozkodasai is sportmeccseken, magyar szigeten, politikai tuntetesek alkalmaval. Agresszio mindenhol jelen van, nem csak egyik hanem a masik oldalon is, de meg az egyik felett szemet hunyunk es esetleg jo pofanak tartjuk a masikon haborgunk, es fejunket csovaljuk. A ciganyok eseteben altalanissgaban foleg fiatalabb korban biztos tobb eset van, mondjuk nem vezetek statisztikat ha ilyet olvasok a neten de azt gondolom minden eset mas, mindig minden esetet a sajat helyen es kornyezeteben kell kezelni. Mondjuk ha engem felpofoz egy magyar vagy zsido vagy egy arab az meg nem vigasztal meg, hogy marpedig a ciganyok szoktak pofozkodni.
@Nyugodtan gyulolj: Pofozkodás?
Hirtelen a repülő osztály jutott eszembe, meg a pál utcai fiúk.:)

Mikor már ebben a korosztályban is karhatalmi meg rendvédelmi eszközökkel próbál a hatalom operálni, egyfelől meddő, hiszen nem a gyerekek határozzák meg a stilust,..leginkább otthonrol hozzák, mint csomominden mást is.

Másfelől semmi pozitiv eredményre nem vezet, csak kriminalizáciohoz, ha még a nomrális(abb) családokat, gyerkeket is meglett kökemény bűnözőkkel mossák össze, darálják egybe, a hatás nem marad el.
@TCrown: Hát... köszi:-o

Azt hiszem, jobban jártam volna, ha megszerzem a VV-összest és egész délután azt nézem... az értelmi színvonal 1:1...:-(((

Nejem szitkozódik, hogy mennyi hülyével találkozik nap mint nap (kórház), azután meg leül a tévé elé a vérnyomása az egekben, amikor meglátja vasárnap főműsöridőben a VV-t...

Mondtam neki, hogy nem azok a nemnormálisak meg akik nézik, hanem mi ketten, akiknek ez nem elég jó:-(((

100-ból 98 jól érzi magát ebben moslék közegben, akkor azzal a kettővel van gond, aki többre vágyik - azaz nekünk kell mennünk...

Hát most visszaolvastam, hogy honnan hova jutottunk és eszembe jutnak a Bálint András, Kozák András, Halász Jutka Kovács Kati féle szoci-agit-prop filmek, ahol mindig mindenki vitatkozott mindenkivel mindenről... csak egy valamit nem láttam: olyat, aki legalább egy kalapácsot felvett volna és egy szöget bever:-(

Na, ez a mai vita is ilyen termékeny volt:-(((
@Vu, de ja vu:

"Ugye nem ezért b.sztattál egész délután, mert van egy fixa ideád, hogy én bármilyen politikusnak szurkolok???"

nem, nem ezért, hanem azért, mert hülyeségeket írtál 0:-)
@Vu, de ja vu:

Sok igazsag van amit irtal mondjuk a VV (valovilag)? Sose neztem es nem azert mert hulyenek talaltam akik ott vannak es szerepelnek hanem csak egyszeruen nem kotott le nem voltam ra kivancsi sose noha en a magyar tv-t nezem altalaban. Mondjuk nekem furcsa es ne sertodj meg nem szemelyeskedni szeretnek es meg csak nem provokalni de megis hogyan nevezhet egy egeszsegugyi dolgozo hulyenek betegeket? Itt a nejedre gondolok aki ugye ugy megy haza, hogy ennyi meg annyi hulye...szerintem igy nem lehet jol vegezni a munkat, tudod ismertem olyan orvost aki folyamatosan hulyezte a betegeit csak mert szamara (aki ezt tanulta 10 evig) hulyenek tuno kerdeseket tett fel.
@Vu, de ja vu: Ne vedd a lelkedre. Aki látott már közelről rendőrt, vagy akár nézte a COPS sorozatot, az úgyis tudja, hogy neked van igazad.

Tele van ez a világ olyan emberekkel, akiknek az "erőszak" azt jelenti, hogy rálépnek a lábukra a buszon, és nem kérnek elnézést. Na ezek sose fogják megérteni, hogy a rendőr állása, élete múlhat azon, hogy bilincsel-e vagy sem...
Ennek mindenki csak addig örül,míg nem a saját kölkét viszik el 14 évesen az iskolából bilincsbe verve,mindezt azért,mert egy ökörláda másik osztálytársat bezártak a wc-be viccből.
Mit igazol a felvétel? Miért ne bilincselhetné meg a rendőr azt, akit előállít?

Ja, hogy cigányok... szegény cigánybűnözőket nem szabad megbilincselni, rájuk sem szabad nézni, mert megsérülne az érzékeny lelkük.
@Joe84:

Kiirtad magadbol a napi feszkot? Akkor ezek utan el is olvashatod a cikket de akar atnezheted a commenteket is ha nagyon akarsz valaszt kaphatsz a kerdesedre...
A bűncselekmények elkövetési körülményei, például az erőszakos elkövetési mód - ami valószínűsíthető csoportos garázdaság és személyi szabadság megsértése esetén - már alapot adhat arra, hogy az elkövetéssel gyanúsított személyek esetleg az előállítás során szökést kísérelnének meg. A bilincs használata jogszerűnek tűnik.

A cikk írója egyszerűen hangulatot akar gerjeszteni. Pedig egyszerűen agresszív kezelhetetlen diákok olyat cselekedtek, ami büntetőeljárást von maga után. Az jelentkezzen, aki szeretné, hogy ilyen gyerekek járnának abba az iskolába, ahol a saját gyermeke jár.
@maat:

2 hettel az esemeny utan ugy szokni, hogy mar volt korabban kihallgatas?

Az alatt lett volna idejuk a vilag vegeig is elmenni ha annyira szokni akartak volna!

Cikkbol " A diákok egy korábbi kihallgatáson már beismerték tettüket"

Ezek utan minek kellett egyaltalan elvezetni es sajat diaktarsaik elott megalazva megbilincselni oket? Erre meg senki nem valaszolt egyelore.
@Nyugodtan gyulolj: Elolvastam, szerintem kijár a bilincs. Úgy vannak itt beállítva ezek a cigányok, mintha semmit nem tettek volna, csak valami apró botlás lenne, pedig nem.

És elegem van abból, hogy ha vannak rendőrök, akik végre teszik a dolgukat, akkor megjelennek ezek a megélhetési jogvédők és próbálják őket ellehetetleníteni.
@Joe84:

A Te kornyezetedben, barati korodben, csaladodban meg soha nem verekedett ossze senki senkivel?
@Vu, de ja vu:

Hagyd már ezt a hülyét... Fingja sincs egy rendőri intézkedésről, csak osztja a nemlétezőt...
@Radics1000: Nem azért jár, mert cigányok.
@khmm...: "És ez kifejezetten csak az oktatási célú támogatások, amik AZON FELÜL járnak nekik, ami minden egyes magyar gyereket is megillet."

Azért CSAK oktatási célú támogatásokat tudtál te is írni, mert etnikai alapú segélyezésre, etnikai alapú lakhatási támogatásra, etnikai alapú gyermekétkeztetésre stbstb. NEM LEHET példát találni, hiszen olyan NEM LÉTEZIK.

Azzal meg talán nincs gond, hogy LIMITÁLT SZÁMÚ jó tanuló cigánygyereket támogat egy egyetem, vagy ha kifejezetten cigányokkal IS akarják bővíteni a különböző hivatásos állományokat (rendőr, tűzoltó, katona), stb. Ha a cigányoknak az oktatáson keresztül való támogatása is gondot jelent valakinek, vagy az, hogy nem akarják KIZÁRNI őket bizonyos körökből (rendőr, tűzoltó, tanár, stb), és ezért egy előnyben részesítő rendszert vezetnek be IDEIGLENES JELLEGGEL, na szóval ha ez valakinek szúrja a szemét, és azt mondja, hogy "lám, mennyi mindent megkapnak, oszt' mégis itt lopnak!", na azzal én nem tudok mit kezdeni, az nettó hülyeség. MÉG JÓ, HOGY vannak ilyen esélyegyenlőséget megcélzó dolgok, és nem csak a sima, a szegénységet ÁLLANDÓSÍTÓ, a szegényeket nyomorban tartó segélyezés megy. Azzal csak az éhenhalást lehet elkerülni - de pl. a halálra fagyást már azzal sem, nem hogy egyetemet végezni... Nem véletlenül lett a családi pótlék = iskoláztatási támogatás is átalakítva: általános és középiskolai ösztöndíjjá vált, és nem kapja meg a család, ha a gyerek lóg az iskolából. Nehogy már ne értsünk ezzel az elvvel egyet. Ezeket a dolgokat leszólni - na az már tényleg csak nettó rasszizmus. (Meg az is, ha valaki azt a hamis információt terjeszti, mi szerint Magyarországon valaha is létezett volna etnikai alapú segélyezés, etnikai alakpú lakhatási támogatás, etnikai alapú gyermekétkeztetés.)
@Nyugodtan gyulolj: Egészségügyi dolgozót elsősorban orvoskollégái és vezetői akasztják ki. De nyilván nem tesz jót a hangulatának a - nem is sejtenéd milyen gyakori - színjáték, amikor a várakozó beteg egyszerűen eldobja magát a folyosón. Hívják a TEAM-et, akik talán épp egy valóban ER-esettel kellene hogy foglalkozzanak, ehelyett ráfújnak az ájult szemhéjára, az megrebben, de ájul tovább. Majd amikor nagy veszekedéssel visszaültetik, még meg is magyarázza, hogy epilepsziája van... Annak is az a fajtája, amelyiknél fázik a poci, így ha felhúzódik a pulóver, az ájult személy azt továbbra is behunyt szemmel megigazítja... Ezek után nekiesnek a nejemnek, hogy legközelebb olyanhoz hívják már őket, aki tényleg segítségre szorul... Na így kerül egy alapból jószándékú egészségügyi dolgozó abba a helyzetbe, hogy utálja a beteget. Nem "A BETEGEKET", csupán azt a néhány idiótát, aki gyerekes módon viselkedik...

Nem kell aggódni: normális beteg normális hangnemben, normális ellátást kap:-)
Az ellátás színvonalát nem befolyásolja a bérezés mértéke, arról a beteg nem tehet (és mielőtt bárki fel meri hozni a hálapénzt, jó előre szólok, hogy azt nem az asszisztens kapja, visszaosztás pedig nincs: beszólásért átnyúlok a neten és képen vágom a billentyűzettel).
A Rendőrségi Törvény szerint "16. § (1) A rendőr kényszerítő eszközt csak a törvényben meghatározott feltételek fennállása esetén alkalmazhat. Nincs helye a kényszerítő eszköz további alkalmazásának, ha az ellenszegülés megtört és a rendőri intézkedés eredményessége enélkül is biztosítható."
A Szolgálati Szabályzat szerint "(3) A kényszerítő eszköz alkalmazását előzze meg:
a) a jogellenes magatartás abbahagyására való felszólítás, 'a törvény nevében' szavak előrebocsátásával"...
"Az (1) bekezdésben meghatározott kényszerítő eszközöket nem szabad a támadás, ellenszegülés megszűnése, megtörése után alkalmazni."
@Hell István:
"A bűncselekmények elkövetési körülményei, például az erőszakos elkövetési mód - ami valószínűsíthető csoportos garázdaság és személyi szabadság megsértése esetén - már alapot adhat arra, hogy az elkövetéssel gyanúsított személyek esetleg az előállítás során szökést kísérelnének meg. A bilincs használata jogszerűnek tűnik.

A cikk írója egyszerűen hangulatot akar gerjeszteni. Pedig egyszerűen agresszív kezelhetetlen diákok olyat cselekedtek, ami büntetőeljárást von maga után. Az jelentkezzen, aki szeretné, hogy ilyen gyerekek járnának abba az iskolába, ahol a saját gyermeke jár." copyright by maat
@Éhes_ló: Ez nem így van. A bűncselekmény súlyának - ez egyébként tudtommal gyerekek, diákok közötti verekedés volt, amilyeneket biztosan mi is láttunk vagy elkövettünk gyerekkorunkban - ehhez semmi köze. A törvény világosan és egyértelműen fogalmaz: ha nincs ellenállás, nem látszik szökés vagy önkárosítás veszélye, akkor tilos kényszerítő eszközt használni. Itt nem volt.
Egyébként a felvételen én is ott vagyok. Én vagyok az az ősz hajú tanár, aki fotót készítettem az egyik kislány elvezetéséről. Részletesebben a blogomban: orbantakarodj.nolblog.hu/archives/2012/02/26/Meg_mindig_Sajokaza_meg_mindig_a_rendorok/
@Nyugodtan gyulolj: a postoló nem egy állításában csúsztatott, ezért a kihallgatás időpontjára vonatkozó utalását nem veszem készpénznek semmi esetre sem.

Szerintem (bár erre nincs direkt törvényi felhatalmazása a hatóságnak) és a pedagógusok, szülők többsége szerint is, azokat akik a diáktársukat verik és szabadságában korlátozzák érdemes minden lehetséges módszerrel a közösség számára jól felismerhetően bemutatva előállítani, hogy a hasonló esetek kialakulásakor legyen mire emlékeznie a verekedő, szabadságot korlátozó delikvenseknek.

Arról már nem is szólnék bővebben ennyi komment után, hogy még viccből sem fordult elő ezen a mocsok helyen, ezen mocsok alakok által egyetlen egy olyan eset sem, ahol az általuk kitüntetett figyelemmel kísért cigányokat illetően a beilleszkedni képtelen, deviáns, az oktatást gyakran lehetetlenné tevő (fegyelmezetlen, primitív), osztálytársaikat a tanulásban, gyermeki létükben, nevelésükben, egészségükben (rüh, tetű, fertőző betegségek) veszélyeztetőkről írtak volna, mint amely esetek százezrek alapjogait sértik.
Vagy a cigány bűnelkövetők által zaklatott, megvert, kirabolt, meglopott, agyonvert, meglincselt, meggyilkolt magyarok mellett álltak volna ki, hiszen ezek a tömegével előforduló és lassan polgárháborús állapotok immár milliók alapjogainak sérelmét jelentik nap nap után.

Az ilyesféle "jogvédelem", mely a többségi alapjogok fokozódó, egyre durvább és tömegessé váló sérelmét figyelmen kívül hagyja, hiteltelen és nyilvánvalóan a kettős mérce gyakorlatát jelenti.

Sajnos.
@Hell István: mivel nem te viseled a rendőri cselekvés kockázatait ezért a véleményedet nem fogadom el.

Attól sem válik az álláspontod hitelesebbé, hogy sehol nem olvastam az áldozataik melletti kiállásotokról, az ő helyzetük bemutatásáról és az ő (alap)jogaik védelméről.
Számotokra a többségi társadalmat súlytó deviancia és a deviáns magatartást tanúsítók a védendő érték(4k), nem a deviancia elleni társadalmi (sajnos nagyon ritka és nem következetes rendőri) fellépés.
Én nem védtem fentebb semmilyen devianciát. Ha a gyerekek törvénybe ütközőt követtek el - annak az esetnek nem voltam a tanúja -, akkor megérdemlik, hogy törvényes eljárásban elszenvedjék a következményeit. Itt a devianciát - a rendőrök törvénytelen fellépését - te véded.
@Hell István: a devianciát számomra jelen esetben a képviseli, hogy a társát megverők, személyi szabadságában korlátozók rendőri - bilincseléssel körített - előállításából lett számotokra hír és nem abból, hogy elvertek valakit és szabadságéban korlátozták a védenceitek egy kirakatintézményetekben.
Ez nem volt hír.
Ez sosem hír.

Ahogy az sem volt hír a számotokra, amikor emberek ezreit verték össze, százait vitték el bilincsbe verve és ítélték el hamis tanúvallomások alapján.
Nem volt post erről sem.

Ettől vagytok mára olyannyira hiteltelenek.
@Éhes_ló: ha a 2006-os orbáni puccskísérletre gondolsz, és az utcai söpredék gyújtogatásaira és tankelkötésére, illetve az ezzel kapcsolatos rendőri intézkedésekre, akkor nagyon tévedsz, mert abból is lett hír. Én például nemcsak posztot, de cikket is írtam róla, itt:

nol.hu/velemeny/20101119-a_csocselek_es_a_jogallam
@milyen szép a Vértes, ó: "Nem kell, az is garázdaság, ha Julcsi megpofozza Marcsit Karcsi miatt. Oszt van, ahol ebből rendőrségi ügy lesz, van, ahol nem."

Ritka egy tudatlan ember vagy!:-)

Olvasd már el, mi a feltétele a garázdaság megvalósulásának. Annyit értesz a büntetőjoghoz, mint csataló a hátúszáshoz.:-)
@tükörfúró: e) az olyan eszköz, amely az utánzás jellege és méretarányos kivitelezése miatt megtévesztésre alkalmas módon hasonlít a lőfegyverre (lőfegyverutánzat);
***

Ha egy vízipisztolyt összetévesztesz egy igazi lőfegyverrel, akkor neked súlyos látásproblémáid vannak.

Egyébként meg volt már ez garázdaság is, aminek van büncselekményi alakzata is (vétség), volt lőfegyverrel visszaélés szabálysértés,

Elárulom. Mind a szabálysértés, mind a bűncselekmény elkövetésének tárgya a lőfegyver. A vízipisztoly meg nem az.:-)

Tanulni, utána okoskodni.:-)
Én a söpredék kifejezést a cigány védenceid károkozása és élősködése kapcsán használnám inkább, semmint az elqró és haverjai politikája és terrorja ellen tiltakozókra.
Nyilván nem ez az egyetlen amiben messze nem értünk egyet.
A cikked alatti moderátori vérengzés is világosan mutatja a szabadság és jogértelmezésetek "liberális" szélsőségességét, ahol csak a magadfajták és védenceitek szabadsága és jogai számítanak, a többieké, veletek ellenkező véleményen lévőké, áldozataitoké nem.

Szerencsére ma már egyre inkább nem ilyen időket élünk és ebben elévülhetetlen érdemeitek vannak, mert az a fajta érzéketlenség, a brutalitás, ahogyan kezeltétek a magyarokat, a többséget, meghozta az eredményét (mint ahogyan arra a kommentelők némelyike is - helyesen - rámutat a cikked alatt).

Nyilván nem tanultatok az esetből, továbbra is képtelenek vagytok a kettős mércéteket lecserélni és inkább az áldozatok mellé állni a bűnözők oldaláról.
De madarat tolláról, embert barátjáról...

A jobbik felemelkedéséhez nélkülözhetetlenek voltatok és ma is szükségük van rátok, hogy nap nap után demonstrálhassák ki, kivel, hová tart a polgárháborús készülődésben.
@Éhes_ló: "Ahogy az sem volt hír a számotokra, amikor emberek ezreit verték össze, százait vitték el bilincsbe verve és ítélték el hamis tanúvallomások alapján."

Azért ez egy kicsit csúsztatás.
@prérikutya: érdekelne Petőfi u. korabeli postja.

Hell véleményét az általa hivatkozott írásából megismerhettük...
Miért kell egy ilyen rendőri intézkedés miatt "sírni"? Előállítás volt és kész. Nem tudjuk a valós hátteret, az is lehet, hogy korábbi idézésre nem jelentek meg, vagy nem egyszerre, pedig pl. szembesíteni kellett volna őket egymással. Az is lehet, hogy csak nyomozástaktikai okok miatt kellett őket egyszerre bevinni, hogy ne tudjanak összebeszélni.
Bár a bilincselés nem kötelező, de jogilag nem lehet kifogásolni, esetleg morálisan. Ha nem bilincselték volna meg a gyerekeket és emiatt történik valami (támadás, szökés, önkárosítás) akkor meg az lenne a baj. Ha van sapka az a baj, ha nincs, akkor meg az a baj. Szegény rendőrök és rendőrség. Most magyarázkodhatnak napokig az egyértelmű dolgokról.
Egyébként nekem úgy tűnik a kamerafelvétlen, hogy a rózsaszín blúzos kiscsaj (akit utoljára bilincseltek meg) még élvezte is a bilincselést. Nagyon kihívóak a mozdulatai, amikor odatartja a kezeit.
@Éhes_ló:

Éhes_ló 2012.02.26. 08:42:51

Tudod pont az ilyen gondolatok vezereltek embereket arra, hogy elmenjenek faluszeli hazakhoz es gyerekeket, altaluk ismeretlen embereket gyilkoljanak halomra, jobbik esetben pont ezek miatt a gondolatok miatt nem veszik fel oket dolgozni es kozositik ki oket mindenhonnan.
Erről nem csinál filmet se flígauf se tarr:
kuruc.info/r/35/89994/
@Éhes_ló:

Ennyi eltulzott baromsagot reg olvastam mar, pedig sok nazi hozzaszolast szoktam olvasni! Amugy az olasz, francia pelda egyik sem sajat allampolgaraival szembeni banasmodot tukroz csak hat ennek megertesehez ovodas szint kell de hat kurucon nevelkedett emberektol ilyet nem is varok! Ezek szerint amikor pl francia es olaszorszag vagy barmely mas europai orszag negativan nyilatkozik Magyarorszaggal kapcsoltaban barmilyen ugyben akkor is igazuk van, ugye????
@Nyugodtan gyulolj: a fosztóképzőként alkalmazott "libeárlis" és "toleráns" viselkedésetekre ismét jó példa, hogy amit fikázol, azt cenzúrázta egy magadfajta. Nem a kurucon nőttem fel,csak a PC hazugságaitok és a PC újbeszél nyelvetek világában ez az egyik olyan hely ahol a cigányok által elkövetett bűncselekmények sora évekre visszamenőleg jól dokumentáltan fellelhető.

Eltúlzott baromságokat a börtönökben találhatsz, ahol a fogvatartottak majd fele a védenceitek közül kerül ki.
Nyilván ok nélkül szerintetek.
De ez a magadfajtákat nem zavarja, nem zavarta sosem, filmek sem készülnek az áldozataikról.

Az is vicces, hogy az olaszok és franciák súlyosan diszkriminatív törvénykezése és jogalkalmazása kapcsán holmi negatív nyilatkozat jut eszedbe.
Ha nem értenéd ez két különböző dolog:
1. Ejrópa és a magadfajták kussolása mellett eltávolítják, táborokba zárják az őket is bűncselekmények garmadával terrorizáló cigányokat.
A bűnözés ami ellen így lépnek fel pedig nem állampolgárság függő, mert magyarokat, lengyeleket (stb.) nem zárnak táborokba és nem toloncolnak ki nemzetiségük alapján (kizárólag normál bírósági eljárást követően), csak cigányokat (őket viszont nemzetiség és külső jegyek alapján).

2. A magyarokat lehet bírálni, ahogy a nagy kedvenc Emmerich Kertészetek is lepatkányozott minket am blocc.
Nekünk pedig lehet velük nem egyetérteni és rámutatni a bírálatuk egyoldalúságára és megalapozatlanságára.
Gondolom mindkét fél (a bíráló és a bírált) alapjogával egyetértesz, mert én nem vitattam sehol sem.

A mondatvégi írásjelek többszörözése pedig egyszerűen gyerekes.
Gondolom a következő hozzászólásodat csupa nagyabetűvel vésed majd ide.
süti beállítások módosítása