Petőfi utca a Facebook-on



 Kapcsolat

Küldjön ötletet, észrevételt, leleplező információt! szerk@petofiutca.hu

Alázzon meg minket a pénzével!


A Petőfi utca nem fogad el állami támogatást és nem közöl fizetett hirdetéseket. Az Ön támogatására viszont szükségünk van!
	

Kövér László porlik, mint a szikla

2012.06.12. 15:16 petőfi utca

kover_1.jpgA kormányzó szociálliberális szövetség (USL) elsöprő győzelmét hozta a hétvégi helyhatósági választás Romániában. Az USL a szavazatok több mint felét söpörhette be, 35 százalékot verve a második helyezett Demokrata-Liberális Pártra. A korábbi pozícióit nagyjából megőrző RMDSZ árnyékában súlyosan leszerepelt a Fidesz támogatását élvező két magyar párt, a Magyar Polgári Párt (MPP) és az Erdélyi Magyar Néppárt (EMNP). Tőkés Lászlót pokoljárásra küldték, de még feltámadhat. A Petőfi utcának nyilatkozó szakértők szerint az eredményekből semmi nem következik a magyarországi pártok erdélyi támogatottságára vonatkozóan. 

Az eredmények ismeretében elmondható, hogy a két új párt gyakorlatilag elbukott, Erdélyben átlagosan 3 százalék alatti teljesítményre voltak csak képesek – mondta a Petőfi utcának Péter László, a kolozsvári Babes-Bolyai Tudományegyetem szociológusa. Mivel a három magyar párt ugyanazokért a szavazatokért küzdött, a két kis párt az RMDSZ eredményét rontotta, ez figyelhető meg Kolozsváron és Szatmárnémetiben is.

Péter szerint a két másik magyar párt viszonylatában nagyon jónak lehet minősíteni az RMDSZ szereplését, fölényes sikere gyakorlatilag megszüntette az EMNP és a MPP legitimációs alapját. A román pártokkal folytatott versenyt is figyelembe véve azonban már árnyaltabb a helyzet. Bár abszolút értelemben az RMDSZ növelni tudta képviselőinek számát, de Szatmár és Maros megye vezetésének elveszítése, valamint a szatmárnémeti polgármesteri kudarc is azt jelzi, hogy az RMDSZ sikeressége egyre inkább Székelyföldre korlátozódik.

Repült a bumeráng 

A történtek azt mutatják, hogy Kövér László diplomáciai hangzavart is keltő kampánykörútja nem tudta érdemben befolyásolni az eredményeket. Péter szerint Kövér látogatása ugyan befolyásolta a közéleti diskurzusokat, de a szavazás irányát már nem tudta meghatározni. A szociológus bumeráng-hatást sem tart elképzelhetetlennek, a házelnök fellépése eredményezhette szavazók távolmaradását, illetve az RMDSZ-re érkező protestszavazatok számának növekedését is.

Hasonlóan látja Kövér és a Fidesz szerepét a kampányban Tibori Zoltán történész, a kolozsvári kiadású Szabadság című napilap szerkesztője. Tibori szerint Kövér szereplése pont hogy nem mozgósításra volt alkalmas: Hargita és Kovászna megye a korábbi választásokon mindig a legmagasabb részvételi arányokat tudta hozni, most azonban a korábbiaknál 10 százalékkal kevesebben mentek el szavazni. Tibori szerint ez mindenképpen összefügg a magyar kormányerők kampányával. „Senki nem szereti, ha kintről idejönnek mások, és megmondják a tutit. Az 'itt a hamvak, hol a hamvak' című nevetséges műsor is csak a választók elbizonytalanítására volt alkalmas.”

Tibori az eredmények értékelésében fontos szempontnak tartja a feltételezhetően nagy számban leadott „taktikai szavazatokat”. Kolozsváron például a a sajtó is sokat dicsérte az RMDSZ színeiben induló Eckstein-Kovács Péter kampányát, román választókat is ügyesen szólított meg, a végén mégis csak 10 százalék körüli eredményre volt képes, alighanem azért, mert sokan nem hitték el, hogy nyerhet, ezért inkább a legesélyesebbnek gondolt jelöltre szavaztak, hogy megakadályozzák a szélsőséges-populista jelölt térnyerését.

Tőkés még felállhat a padlóról

Az RMDSZ a történész szerint sem teljesített alul, és ő is úgy látja, hogy a két új, jobboldali kötődésű párt leszerepelt: „Tőkés és Szász Jenő pártjai összesen kaptak annyi szavazatot, mint négy éve Szász Jenőé egymagában.”

Tőkés László kétségtelenül a választások egyik legnagyobb vesztese. Az Erdélyi Magyar Néppárt leszereplésével Szász Jenőhöz hasonlóan az egykori püspök kísérlete is kudarcba fulladt a számukra nem eléggé jobbos RMDSZ reális politikai alternatívájának felépítésére.

Tőkés rövid távon súlyos legitimációs válságba került, amit mint Kövér László esete is megmutatja, nem lehet magyarországi kormányzati beavatkozással megoldani – mondta Péter László, aki ugyanakkor korainak tartaná még Tőkést leírását. „Jó kapcsolatokkal rendelkező, tehetséges politikus, aki hosszabb távon javíthatja pillanatnyi pozícióját. Az országos politikai klíma és a román kormány magyar kisebbségpolitikája is előidézhet egy olyan fokozódó nacionalista kontextust, melyben Tőkés ismét legitim szereplővé válhat, és radikális fellépésével feledtetheti a jelenlegi súlyos kudarcot.”

Szavazáskor könnyen elfelejtik a bal-jobb felosztást

Péter szerint az erdélyi magyar közéletben folyamatosan jelen van ugyan a bal-jobb logika mentén működő ideológiai attitűd, de a szavazófülkékben ezek könnyen felülíródnak. Ekkor inkább a többségi-kisebbségi kérdés válik hangsúlyossá, amely Székelyföldön kívül magyar-román, Székelyföldön pedig a magyar jelöltek közötti „kipróbált-bizonytalan” felosztáshoz vezet.

Kérdés, hogy az eredményekből leszűrhető-e bármilyen következtetés a határon túliak anyaországi pártpreferenciáira vonatkozóan, ami a magyarországi választások eredményeit is befolyásolhatja, amennyiben a kettős állampolgárok valóban szavazati jogot kapnak.

Az ideológiai önbesorolásokat igénylő kutatások eredménye alapján a többség jobboldalinak mondja magát, Péter szerint egyrészt a kommunista múlt elutasítása, másrészt a magyarországi közbeszéd reflektálatlan átvétele miatt. A kutatások alapján a Fidesz ellenében inkább a Jobbik támogatása jelenik meg, főleg az aktívabb fiatalok esetében. Péter szerint azonban a magyar pártok és politika iránti érdeklődés csak az egyik, nem is a legjelentősebb szempont a kettős állampolgárság igénylésénél, ezért a kutatások eredményeit nagyon óvatosan kell kezelni az esetleges választási előrejelzésekben.

Péter és Tibori Zoltán is hangsúlyozta, hogy többféle motiváció található az állampolgársági igények benyújtása mögött. Az idősebbek közül sokan nosztalgikus történelmi okok miatt, a fiatalabbak többsége viszont pragmatikus okokból, a vízummentes tengerentúli utazások és a könnyebb uniós munkavállalás miatt élnek a kettős állampolgárság lehetőségével. Tibori szerint utóbbiak várhatóan nem fognak tolongani azért, hogy szavazhassanak a magyar választásokon.

 

 

Kövesd a Petőfi utcát a facebookon is!

 

 

 

97 komment · 8 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://petofiutca.blog.hu/api/trackback/id/tr984583450

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hibernáljuk magunkat 2012.06.13. 00:15:04

Nem kínlódunk tovább. Nem hagyjuk, hogy olyan szennylapok, mint az Economist és a vele egy követ fújó, a spekuláns tőkét elvtelenül kiszolgáló gazdasági elemzők elvegyék maradék hitünket a magyar gazdaság feltámadásában. Az Elvarázsolt Kastély munka...

Trackback: Hajléktalan építészet: Mit épít az, akinek semmije sincsen? 2012.06.12. 19:34:16

− Mit lehet csinálni? Lezüllik, piás vagy szipus lesz az ember, esetleg belehülyül, hogy hiába élt normálisan, ennek az országnak már egyáltalán nem kell, esetleg csicskát csinálnak belőle valamelyik szállón vagy halálra verik a suhancok, mi meg azt go...

Trackback: Hajléktalan építészet: Mit épít az, akinek semmije sincsen? 2012.06.12. 19:34:03

− Mit lehet csinálni? Lezüllik, piás vagy szipus lesz az ember, esetleg belehülyül, hogy hiába élt normálisan, ennek az országnak már egyáltalán nem kell, esetleg csicskát csinálnak belőle valamelyik szállón vagy halálra verik a suhancok, mi meg azt go...

Trackback: Horthy, a jobboldal Károlyija 2012.06.12. 19:08:52

  A Fidesz a szimbolikus politizálásában egyre csak olyan történelmi személyek emlékét feszegeti, akik nem csak most, de valószínűleg még évszázadokon keresztül meg fogják osztani az országot.  De mire jó ez?   Arra biztosan, hogy az életünk arról ...

Trackback: Horthy a jobboldal Károlyija 2012.06.12. 19:05:42

  A Fidesz a szimbolikus politizálásában egyre csak olyan történelmi személyek emlékét feszegeti, akik nem csak most, de valószínűleg még évszázadokon keresztül meg fogják osztani az országot.  De mire jó ez?   Arra biztosan, hogy az életünk arról ...

Trackback: A Terrorházas Schmidt Mária olcsó, kisigényű, szorgalmas magyar munkásokat akar 2012.06.12. 17:12:21

Milliárdos Mariskánk szerint ugyanis a magyar dolgozó “elkényelmesedett, nagyigényű, ellustult és főleg felelősséget vállalni nem akaró”, szemben az olcsó, kisigényű, jól képzett, és szorgalmas ázsiai bérmunkásokkal. Hát ide figyelj, nyuszi...

Trackback: Matolcsy ölni tudott volna, amikor Quest a katasztrofális magyar helyzetről kérdezte 2012.06.12. 17:08:52

A lassított felvételen jól látszik, milyen indulatok feszülnek benne, miközben fogalmazza Richard Quest zátonyra futó magyar gazdaságról feltett kérdésére a “tündérmesés” választ. Nem vagyok pszichiáter, de nagyjából így képzelem el annak a...

Trackback: A legszebb öröm 2012.06.12. 16:17:29

Volt egy régi világ, talán igaz sem volt, amelyikben egy jobb sorsú ország mellett létezgetett egy nagyon szerencsétlen, nagyon szánni való, illetve inkább lenézni való, kicsi szépséghibával ugyan, hiszen abban a szörnyülködésre késztető országban elég...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csak halkan jegyzem meg,hogy Tibor-SZABÓ Zoltán-ról van szó, akit max Tibori-Szabó-ként lehet(ne) emlegetni, nem pedig "Tibori Zoltán"-ként. Egyébként meg sosem hallottam magát történésznek nevezni ... újságíró, Holokauszt-kutató, aki több díjat is nyert publikációival ... de történész???
Azért jó látni,hogy Erdélyben nem sikerült a teljes agymosás.A nyikhaj,senkiházi tahó lejáratta magát és a sunyi,megosztó pártját.
Az lehet, hogy a Kövér által támogatott pártok jelöltjei elbuktak, de ez nem jelenti azt, hogy az erdélyi ember jobban szeretné a mocskos liberálbolsevik fajtátokat! Egy igazi székely továbbra is csak leköpne benneteket...

Mellesleg az RMDSZ-nek 20 éves előnye van új erdélyi pártokkal szemben. Az Erdélyi Magyar Néppárt csak idén alakult meg...
Mindenesetre Nyírő olvasottságának jót tett a hamvai körüli bohóckodás: az Uz Bence a 26. helyen van az Alexandra felnőttkönyv sikerlistáján.
Ismétlődik ugyanaz, ami Szlovákiában az MKP és HID ellentét kapcsán.
A magyar kormánypolitika felsül, az általuk kívánatosnak formált és támogatott kebelbarát magyar ellenpárt csúfosan szerepel, de közben szavazatokat visz el az amúgy parlamentbe kerülő magyar párttól.

Éppúgy, mint Szlovákiában. Tehát amit a magyar kormány sikerként fel tud mutatni, az az ottani parlamentbe kerülő magyar párt tudatos gyengítése.

Jól mondja a két amerikai mondás: két magyar három pártot alapít, és ha magyar a barátod, nincs szükséged ellenségre...
@Stefánia kisasszony (baranyai sváb parasztlány):

az erdélyi ember jobban szeretné a mocskos liberálbolsevik fajtátokat!

Szerintem az erdélyi ember erdélyi fajtát szeretne.
@vokalpatriota:

Majd kötél laci nem ül egy asztalhoz azzal a párttal, amelyet az ott élő magyarok jelentős többsége felruházott a képviseletükkel.
@Stefánia kisasszony (baranyai sváb parasztlány):
Parasztlányka,hogy kit köpne le egy igazi székely azt nem tudom,ugyanis nem vagyok libsi.Te viszont egy sötét bunkó vagy.Amit itt irkálsz ezt hívják csúsztatásnak,maszatolásnak,amit a pártod is csinál,amióta létezik.A székelyekhez egy kis adalék.A háború után az orosz fogolytáborban a székelyek a románok és a magyarok közös táborban voltak.Amikor az oroszok közölték,hogy a románok hazamehetnek,akkor érdekes módon a székelyek mind románnak vallotta magát.További jó seggnyalást.
Kövér és hazug, tudatlan, cinikus pártja az ott élőket is csak eszköznek akarta felhasználni a mocskos kis játékaikhoz.Mert abból van bőven. Bottal kellett volna kiverni ezt a majmot onnét, nem tapsolni! Na mindegy, majd legközelebb, remélem akkor Orbán utazik és őt egyengetik meg úgy igazából..
"A Petőfi utcának nyilatkozó szakértők szerint az eredményekből semmi nem következik a magyarországi pártok erdélyi támogatottságára vonatkozóan. " - írja a cikk.

Hogy nem pontosan tükrözi, azt elhiszem. De hogy egyáltalán nem? Vagy csak be akarták csapni a románokat, esetleg KL-t.

Egyszer egy ottani barátom mondta? "Soha nem hittem volna, hogy magyar zászló fog lengeni a Pojanan". Ezt pedig az RMDSZ érte le - lehet hogy ott sokan tudják ezt?
@Stefánia kisasszony (baranyai sváb parasztlány): Olyan nincs hogy Erdélyi ember, mint homogén massza, pont ez a lényeg. Ezt csak ti gondoljátok nagypofájú barmok...
@Hutyibetyár:

"Olyan nincs hogy Erdélyi ember, mint homogén massza, pont ez a lényeg. Ezt csak ti gondoljátok nagypofájú barmok..."

-Ezek szerint tényleg igaz, hogy csak birkák, farkasok, medvék, vámpírok, meg yetik laknak ott? Jéé..
"A kutatások alapján a Fidesz ellenében inkább a Jobbik támogatása jelenik meg, főleg az aktívabb fiatalok esetében."

Ez a lényeg libsik. Titeket senki sem fog feltámasztani, tökmindegy hogy SZDSZ, LMP, vagy Milla a nevetek.
@Antoninus Pius:"-Ezek szerint tényleg igaz, hogy csak birkák, farkasok, medvék, vámpírok, meg yetik laknak ott? Jéé.."
Nem! Ott erdélyi emberek laknak! Magyarok, románok, svábok, stb. stb. És még valami: Erdély soha nem volt Magyarország. Erdély mindig önálló volt! Hol királyság önálló részeként (helytartó irányította), hol fejedelemség, hol önálló autonómiaként. Egyébként már az 1700-s években is heterogén volt.
Erdély lakóinak nemzetiségi megoszlása: 47% magyar, 34% román, 19% német (szász és sváb).
Úgyhogy nem ártana kedves Fidesz droid, ha utánanéznél a tényeknek mielőtt ostobaságokat fecsegsz.
Hutyibetyárnak igaza van mikor azt állítja, hogy nem homogén Erdély lakossága. Csak az ostobák és a manipulátorok állítják ennek ellenkezőjét. :-/
@imperial:
Csak nem angol tudósok végezték a kutatást??
20 éve ki gondolta volna, hogy Tőkés egy ilyen gané ember ? A nemzet köztársasági elnöke terrorban tartotta a családját ? Nem biztos, hogy mi jártunk rosszul az elcsatolással.
@imperial: Ti már most halottak vagytok csak egy kis levegőt még engedünk nektek
@Boka1: Mit gondolsz kövér miért pont tőkés (réce) lászlót támogatja? Neki pont ilyen emberekre van szüksége.
Az erdélyi emberek is csak EMBEREK, kár fetisizálni az ott élőket, nincs rá szükségük. A megtartott magyarságukon túl általában éles eszűek, sőt dörzsöltek, jellemben acélozottabbak, sokkal jobb túlélők.
A legfontosabb viszont, hogy (lehet mindezek talaján kialakulva) CIVIL kurázsi sokkal több van bennük, mint szűk pátriánkban. Ezért is nehéz megvezetni a Székelyeket, s az egybites, - nálunk simán működő - rutinok, ott nem működnek globálisan, mivel Ők elsősorban a MAGUK érdekeit nézik.
Ha itt élnének (vagy akarnának élni) közöttünk, pár év alatt leköröznék a mi fantáziátlan és gügye társadalmi elitünket.
CSAK HÁT nemigen akarnak, az ott az Ő hazájuk.
Kár úgy csinálni, mintha Erdély mindig is Magyarország része lett volna.
Természetes szövetségesünk mindenki ott, ez igaz, de valahol az ottani szellemiséget mindig is jellemezte egyfajta szuverinitás. IGEN, szerintem a magyarságtól is. Báthory Erdélye testesítette meg ennek a csúcsát.
Jó lenne, ha nálunk a társadalmi átlagnívó és átlag IQ tartana már ott, ahol a székelyeknél tart, mert bizony a megfontoltság és józan ész ott mindig az ELSŐ.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: ez az egyik legundorítóbb akció volt a rendszerváltás óta. mármint a "köteles beszéd". ha a manipulációt tanítják az anyanyelv órákon,ezzel kéne szemléltetni.azt meg csak úgy mellékesen teszem hozzá,hogy az eredeti beszédet igyekeztek nem megjelentetni,nehogy fölfogják a választók,mekkora aljasságot követnek el,akik SZÁNDÉKOSAN félremagyarázzák. szóval,kérdem én, ki néz kit hülyének.alja ,sosem volt liberális csürhe.
@Kövér László akinek ömlik a fos a szájából.: Az igaz magyar ember mindig keményen fogta az asszonyt! Volt ilyen mondás is, hogy " az Én uram nem szeret, mer nem ver engemet " ! Hallottam ilyen miniszterelnökről is, de az biztos kacsa.
@Stefánia kisasszony (baranyai sváb parasztlány):

Ki is itt a liberális???

Kérdezzük meg a gazdádat, Orbán Viktort!

"A hozzám legközelebb állók, KÖVÉR LÁSZLÓ és Fodor Gábor VELEM EGYÜTT egyfajta SZOCIÁLLIBERÁLIS meggyőződésűek."

"A Fidesznek igenis van elvi kiindulópontja, a modern XX. század végi LIBERALIZMUS."

"Ennek az országnak a sorsát csak egy polgári középerőkből álló kormány tudja megnyugtatóan rendezni. Olyan polgári LIBERÁLIS kormány, amely... nem enged sem egy jobb-, sem egy baloldali etatista gazdaságpolitika csábításának. Csak egy ilyen LIBERÁLIS kormány látszik alkalmasnak arra, hogy megértesse a polgárokkal, hogy a privatizáció lehetőség, hogy meggyőzze őket arról, hogy minden olyannyira várt intézkedés - legyen szó nyugdíjról, gyedről, családi pótlékról, munkanélküli-segélyről - csak akkor lehetséges, ha előteremtjük hozzá a szükséges pénzt. Márpedig pénz csak piacgazdaságban terem, pénz és piac pedig nincs a pénzforgatáshoz értő vállalkozók, tőkések nélkül... Hangulatkeltés folyik a bankárok, a bankok, a pénztőke és a nemzetközi pénzügyi intézmények ellen. Egy liberális kormány képes lesz arra, hogy kíméletlenül szembeszálljon az idegengyűlölettel."

Mindezeket ORBÁN VIKTOR mondta, az akinek a seggét nyalva, most nagypofával liberálisozol! Erre varjál gombot süsüke!

Szóval ha valakik itt le lesznek köpve, azok bizony ti lesztek, sőt már lettetek is, ha nem vetted volna észre! Erdélyben, a Felvidéken már meg lett mutatva, hogy hova takarodjatok a mocsadék, nemzet megosztó politikátokkal, már csak két év és innen is takarodni fogtok!
@csak egy néző: Igen, ez sajnos történelmi tény. Élnek rokonaim Romániában.Nem Erdélyben, hanem"csak" Arad mellett (mellesleg őket már nem szokás magyaroknak nevezni,mert nem székelyek, csángók, stb. és a magyar nyelvet is "csak" úgy beszélik,mint mi). Na a lényeg az, hogy ki nem állhatják azt,hogy impotens politikusok innen M.o.-ról ugatnak,köszönik szépen, nem kérnek belőle. A székelyekről meg csak annyit, hogy hamarabb megy el egy román egy magyarhoz napszámba, mint egy székely...Elég sok székely üdögél az ivókban... Dehogy szeretem én a románokat, de Istenre kérem,kérdezzék már meg, hogy kinti honfitársaink mit szeretnének- ez a választás talán kifejezte akaratukat-utána kurjongassanak ilyen kövér-féle szaralakok! Meg sem gondolják, mennyi kárt okoznak. Tőkés meg régen elrúgta a pöttyöst, egy feleségverő, alkesz lelkész,megélhetési politikus szava kint (is) hiteltelennél vált.
@Boka1:"Az igaz magyar ember mindig keményen fogta az asszonyt!"
Akkor én nem vagyok igaz magyar ember:))))
@Mpatikus Eszetlenellenes: Nagy igazság amit írtál. Sok éve, hogy Erdélyben először jártam, és elsőre azon csodálkoztam,hogy a műemlékeket milyen becsbe tartja ez kis létszámú magyarság. Itt még a kevesebbet sem voltunk képesek rendbe tenni.
Ha Kövér László figyelte volna az itt folyó kommenteket,máskép dönt. Remélem tanult belőle:DDD
@Bumperr:

Orbánék valóban liberálisok voltak a szó valódi és nemes értemében. De a Fidesz korai liberalizmusát nem lehet összehasonlítani az SZDSZ nevű szélsőséges zsidópárt magyargyűlölő politikájával. Az SZDSZ nem liberális párt volt. AZ SZDSZ egy beteges gyűlöletpárt volt, amelyet az antimagyarizmus és a zsidó kiválasztottságtudat tartott össze.

Kövér László például már fiatalon is a nemzeti eszme elkötelezett híve volt, a gyermekeinek is ősmagyar nevek adott (Vajk, Botond, Csenge)
Gyanítom, hogy ez a Bibóista sereg a komenizmusban tervezett puccsot, de megzavarta őket a rendszerváltozás:)))
Az a baj, hogy ezek miatt a köcsögök miatt nem " maroknyi székely", hanem sok ottani magyar(székely) porlik.....
@Stefánia kisasszony (baranyai sváb parasztlány): Paraszt az szakma,meg viselkedési forma.Stílusod szerint neked nem szakmád.
@Mpatikus Eszetlenellenes: Érintettségm (asszony) okán nagyon egyetértek Veled. De mindig csak a "józan ész"?! Ha jártál Kint, és kóstoltad a derékszögű (90 fok) házi szilvapárlatot... Főleg, ha Oroszhegyről való...:-):-):-):-):-):-):-)
@Stefánia kisasszony (baranyai sváb parasztlány): A stílusodból, már ha ezt stílusnak lehet nevezni, arra következtetek, hogy te valahol a 6-os út környékén keresed a kenyered. Nincs ezzel semmi baj, sokan csinálják, de én azért maradnék a tésztánál.
Sok sikert!
@Tésztakészítő asszony:

Kertészmérnök vagyok, és a baranyai családi gazdaságunkban segítem édesapám munkáját.

Faszszopó.
Sok külhoni ismerősöm van, én is onnan jöttem Magyarországra. Azt mondják, köszönik a kettős állampolgárságot, de nem fognak hálaszavazatot ezért leadni, mert a Magyarországon élő emberek jobban ismerik a hazai helyzetet mint ők.
A kisasszonyék biztosan sok földalapú támogatást kaptak a nép-nemzeti párttól... Mellesleg kilóg a kapanyél a szájából. Vitaképtelen.
@GlennMiller: Én is azt gondolom, hogy nem kell semmit a szájukba adni,értelmes emberek ők. Csak hagyják őket élni, békében egymással, románnal. A fityisz nagyon munkálkodik az ő megosztásukon is, de úgy látszik nem sok sikerrel. A demagógia nem jön be...
Tőkést „Jó kapcsolatokkal rendelkező, tehetséges politikus,.." ezen azt kell érteni, hazug, gerinctelen, ájtatos,saját zsebre dolgozó.
OV és társai már megosztották Magyarországot, most megosszák Erdélyt -Biztos Ők kellenek hogy hatalmon legyenek? Itt már elloptak mindent, most ráugranak az Erdélyi birtokokra, bányákra, stb. Kicsit harangoznak, kicsit imádkoznak, kicsit uszítanak, kicsit megosztanak, aztán visznek mindent. Ez a nagy Magyar politika.
Én erdélyi ismerősünktől azt hallottam, hogy néhol a magyarok meggyőzték a románokat, hogy inkább az RMDSZ-re szavazzanak, hogy ne a másik Kötéllaci támogatta pár kerüljön be... Végre egy összefogás... :)
@Lucky Larry Silvеrstеin: Történész vagy kertészmérnök, nem mindegy? Lényeg, hogy van....
Kövér "köteles" Lackó erdélyi trollkodása olyan, mintha egy csorda disznóval akarnánk futballpályákat karbantartani!
@countrystudy:

Gépemen a mai napig mentve a kötélbeszéd. Fideszes ismerősöm nem egy tőlem kapta meg egészben, és miután meghallgatta, már nem védte a lacit.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Igen, ezek bibliai héber nevek, a Flórát leszámítva, mert az latin eredetű.
Hogy Kövér porlana, mint a szikla???

Na, ez túlzás!

Inkább azt mondanám: kopik mint lószar az úton.
Hogy Kövér porlana, mint a szikla???

Na, ez túlzás!

Inkább azt mondanám: kopik mint lószar az úton.
f i d e s . m a f i a
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: ez a hétvezér? vagy a héttörpe?

nem gáspármenyértboldizsár?

hm

@dean23: :))) ja ja... a dakota focis mondások jok...

apropó... minek lovagolnak a döglöttt lovon ?
@Amidazophen: tényleg... mivel nem hogy nem kőőő, hanem híg fosss...
Vicces a kárörvendő hazátlan anómiás banda, akik amint valami "helyzetet" érzékelnek rögtön teli torokból cincogják a hülyeségeiket:

Az esetleg az nem jutott eszetekbe - már ez nyilvánvalóan nehéz -, hogy a románok sem nagyon hagyják, hogy egy jól bejáratott szerető [RMDSZ]akivel azt tettek amit akartak, - mert ha kellett ők az ott élő Magyarok ellenében is hozták a kellő szavazatokat -, esetleg pénzel meggyőzéssel kitudja mivel nagyon komoly ellenhatást fejtenek ki?

Hát van egy ilyen verzió is ami a valósághoz logikailag közelebb áll mint ez a tetemes marhaság amit tisztelt féleszű posztírónk összeollózott és sugallni próbál...
Hülye agyatlan firkászokat csak a tények nem szokták zavarni.

***
Mindkét szakértő masszívan RMDSZ-közeli ember.
A hazug disznó levélben kérdezte a magyar népet a kivezetésről, amit ő önhatalmúlag vezetett be. A bevezetéskor nem kérdezett senkit, most miért nem várja meg a nép döntését?

A tervezettnél korábban kivezethetik a magyarországi bankadót Orbán Viktor szerint, aki brutálisnak nevezte az adó mértékét kedden Bécsben, az osztrák gazdasági kamara épületében, a Raiffeisen Bank képviselőjének kérdésére adott válaszában.

A pénzintézet munkatársa felszólalásában azt mondta, nem tartja elfogadhatónak a magyarországi banki terhet.
2014-től nem lesz bankadó

A miniszterelnök válaszában kifejtette: könnyen lehet, hogy 2013. január 1-jével a bankadót nemcsak a megállapodás szerinti mértékig, hanem teljesen kivezetik az adórendszerből, és megjelenik helyette a pénzügyi tranzakciós illeték, amelynek részleteiről még tárgyalnak.

A kormány korábban úgy döntött, 2013 elejétől a bankadó fele marad a rendszerben, 2014-től pedig ez az adó megszűnik.

Orbán egy beteg ember , a világ jól látja keservét!
Azt hiszik a szar azért van hogy kevergessék.
Pedig már nincs messze az az idő amikor a "mester" megszólal:
- MERÜLÉS!
Egyet nem értek: Stefánia kisasszonynak miért válaszolnak olyan sokan, sokszor?
A "ne etesd a trollt" már a múlté?
@Stefánia kisasszony (baranyai sváb parasztlány): "Az Erdélyi Magyar Néppárt csak idén alakult meg..."
Bizony, bizony, de miért is ...?
Na ez az amit itteni hírekben nem fognak elmondani. Tőkés úrnak volt pár stiklije.
@cats'ndogs: "A székelyekről meg csak annyit, hogy hamarabb megy el egy román egy magyarhoz napszámba, mint egy székely...Elég sok székely üdögél az ivókban..."

Nekem soha nem tűnt úgy, hogy itt a románok végeznék a napszámos (=kuli) munkát. Ha mostanában már nem is, de a 90-es, 2000-es években itt jórészt a székelyek (köztük apám és egy csomó rokonom) építették a házakat, takarították a szart, és dolgoztak a földeken.
Sajnos az ivókban is sokan ülnek, ez is tény.
Látom, elég sokan nem értitek az itthoni (romániai) dolgokat. Szerintem semmi értelme nem volt (sőt, egyenesen hiba volt) létrehozni még két magyar politikai alakulatot Romániában, hisz az RMDSZ eddig is az itteni magyarságot képviselte, az ország érdekeivel együtt. Próbálta úgy alakítani a dolgokat, hogy az egész országnak jó legyen, de emellett a magyarság is megmaradjon. Nem uszít a románok ellen, egyensúlyoz úgy, hogy ne legyenek nemzetiségi alapú konfliktusok. Erdélyben sok sok nemzet él együtt, nem kellenek a megosztó, nacionalista, népeket egymás ellen uszító pártok, ideológiák, csak azt szeretnénk, ha mindenki jól élne, békébén, egymás mellett, együtt. Ezt nehéz megérteni? Ha Magyarország támogat minket, itteni magyarokat, az jó, de ne úgy, hogy cserébe ezért várjon tőlünk viszontszivességeket, mert az már nem támogatás...
Soha semmi hátrány nem ért azért, amiért magyar vagyok egy román többségű városban (Nagyvárad), sőt, eddig csak előnyömre vált az, hogy tudok magyarul, így mindenkivel kommunikálhatok, több embert, kúltúrát ismerhetek meg, s szerintem ez jó dolog.
Nem is csodálom, hogy az MPP meg az EMNP így alulmaradt a választásokon (a PRM, azaz a Nagy-Románia Párttal együtt), hisz csak egy ici-pici csoportot céloztak meg, nem válna egy város előnyére, nem fejlődne a város, ha ilyenek vennék át a "hatalmat". Folyamatosan negatív kampányt folytattak, aki nem értett velük egyet, azt nemzetárulónak titulálták (KL-val és a FIDESZ-szel együtt). De milyen nemzetről beszélnek? Mert az itthoni s a magyarországi magyarok nem annyira egy nemzet...más szokások, más kúltúra, még szinte a nyelv is különböző...s a dolgokhoz való hozzáállás is.
Az RMDSZ-t pedig ne támadja senki, senki ne nevezze seggnyalóknak, mert bár annak tűnnek (folyamatosan kormányon vannak szinte, s MAJDNEM bárkivel koalíciót kötnek), magyarellenes törvényeket sosem hoztak, igyekeztek mindíg, mindenkinek jót tenni. Ez rossz? Szerintem nem.
@rexford: Arról nem beszélve, hogy nem volt olyan rég, amikor a magyarok ivóképesség alapján a TOP3-ban csak a ruszkik és svédek tudták előzni, de nekik ott volt magyarázatnak a hosszú hideg és sötét tél. :D
A szavazati jogról pedig...szerintem hülyeség megadni, hisz a mi életünkre nincs hatással, a másokét pedig nem lenne jó befolyásolni.
@Stefánia kisasszony (baranyai sváb parasztlány):

"Kertészmérnök vagyok, és a baranyai családi gazdaságunkban segítem édesapám munkáját. "

Én meg történész /ELTE-BTK, mielőtt.../ Ahogy én sem szólok bele a kertészkedésbe, kérlek, te se formálj véleményt történelmi-politikai-közéleti kérdésekben.
Illetve formálhatsz, de kissé hiteltelen lesz, mint az alábbi is:

" AZ SZDSZ egy beteges gyűlöletpárt volt, amelyet az antimagyarizmus és a zsidó kiválasztottságtudat tartott össze.

Mi az az antimagyarizmus? És mi az a magyarizmus? /Ne, ne magyarázd el, akadémikus kérdés, ugyanis ilyen fogalmak nem léteznek/.

David Ben-Gurion izraeli miniszterelnök mondta: "Zsidó az, aki zsidónak vallja magát."
Ha svábként magyarnak vallod magad /ami tökéletesen rendben van/, és magyarkodsz /ami egyáltalán nem oké/, akkor miért zsidózol?
Az én egyik ősöm stájer. Azért én lehetek még magyar ember?

Tudod, intelligens ember nem lehet antiszemita. A többieknek meg tilos!

"Kövér László például már fiatalon is a nemzeti eszme elkötelezett híve volt, a gyermekeinek is ősmagyar nevek adott (Vajk, Botond, Csenge)"

Még egy kis adalék a keresztény-nemzeti gondolathoz, de gondolom, te is tudod: a katolikus egyház nem keresztel gyerekeket olyan névvel, amelynek nem volt szentje /pl. az említettek "ősmagyar" nevek/! Csak olyan nevet adhatnak,amelynek legalább egy viselőjét szentté avatták /pl. Katalin, László, Margit, stb./
A személyi igazolványban természetesen lehet Vajk, de a keresztlevélben kap egy másik nevet /pl. József, István, Jakab stb./

Van ám itt zavar minden szinten...
Ja, és még valami: nejem felvidéki magyar lány.
Ők eléggé magyarok?
Ott a szomszédság és a baráti kör jelentős része szlovák. Mióta ismerem őket, soha semmi gond nem volt a két nemzetiség között.
Még házasságok is köttettek.
Akkor ők is nemzetárulók?
Vagy csak tesznek a lózungokra, és a hazug, öncélú politikára?
@billy reed: Te ezt nem értheted. Vannak ám olyanok akik egyszerre testesítik meg az 1000 éves magyar kereszténységet és tartanak a hátsókertben Turul totemet és náluk ez így egyben megfér. :)
@billy reed:
Egyet értek. Az az igazi ember, aki a másikat a tettei alapján ítéli meg s úgy válogatja barátait, ismerőseit, nem nemzetiségi alapon.
@Stefánia kisasszony (baranyai sváb parasztlány): Te nyomorult patkány még azt sem tudod mi a különbség az erdélyi és a székely között. Le mernéd-e liberálbolsevikoznád azt a rengeteg erdélyi magyart aki az USL-re szavazott? Te utolsó szarpucoló csinovnyik
@vokalpatriota: Az orbán-simicska maffia minden tőlük kicsit is autonóm szerveződés felszámolására törekszik, akkor is ha ezzel nemzetárulást valósít meg. Klasszikus bolsevik hozzáállás. Köpni a sírjukra...
@billy reed:
ELTE-Büntetőtörvénykönyv?
Jólvannna,fáradt poén :)
Voltak/vannak barátaim Szlovákiában,tanártól az ipari alpinistáig.(Én ugyan nem politizálok,csak figyelek,mint a pók a sarokban)
Mindannyian azt mondják,hogy egészen jól eglennének,ha valakik(önjelölt próféták)nem kavarnák a szószt.
Voltak/vannak barátaim Erdélyben (ezt is tisztázni kellene mi számit oda?)ők ugyanezt mondják!
Hogy a baranyai parasztlány zsidózása hogy kerül ide,az már persze maga a mai élet reciproka...
Zürzavar a fejekbek,gyalázkodás,ez nem vezet sehová,ill.vezet de semmi jóra.Utálat.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: az én szakmám a szövegek értelmezése. én nem olvastam,csak hallottam. és egyértelműen félremagyarázták,szándékosan.hülyének tekintve mindenkit.a gondolkodástól szerette volna megkímélni szavazótársait ez a szép kis kompánia.számomra ez a történet az egyik bizonyítéka,kik is azok a balliberális elvtárs-urak,mekkora nagy demokraták.
@countrystudy: Hmmm... a szövegek értelmezése mellett, az ember azt gondolná rólad hogy a helyesírásból is ragadt rád valami.
@countrystudy: Attól tartok, hogy a szövegértelmezéssel is komoly gondjaid vannak.
Hiányérzetem van. Hol van a történész-kertészmérnök büdöslábú szakállas parasztlány?
Aki az apja baranyai gazdaságában segédkezik a 6-os út mellett...?
@imperial: A fiatalok mindig is radikalisok voltak. Most radikalisan jobboldaliak, utana radikalisan baloldaliak lesznek. Ez mar csak ilyen...a fiatalsagbol fakad, nem teljes tudatossag.

Es jol van ez igy...
@tomwar: Ez eddig ok, de mi van a fidesszel?
Ők már 50 körüliek...
@PPoJKe: Na ja, ez akkor lenne igaz, ha az RMDSZ az ideális és tökéletes képviselet lenne. De nem az. Hanem ma már egy mélységesen korrupt, önérdek-érvényesítő, aljas gazemberekkel teli, kontraszelekción és vastag közpénzeken hízó, demagóg érdekközösség. Aki ezt még ma sem akarja látni, az álomvilágban él.
@Dr. Schwanzkopf Rudolf: Mondj egy tökéletes képviseletet. Fidesz? Pedig ők kormányoznak...elvileg. Hogy hol vannak aljas gazemberek ezen azért elvitáznék veled. A másik két pártra sokkal igazabbak a jelzőid. De tekintsd már meg a választási eredményeket. Az se mond neked semmit? A kinti magyarok csak jobban látják.
@kidon: Kedves kidon! Mivel írásom reakció volt egy másikra, bizonyára észrevetted, hogy némi iróniával íródott! Magam tökéletesen egyetértek azokkal a dolgokkal, amiket leírtál, úgy érzem minden szava igaz, egészen az én "droidságom" feszegetéséig. Kevesen vannak e szép hazában, de talán határon túl is, kik nálam jobban gyűlölik a fideszt, az egyének, a családok, a magyarság megosztóit és megnyomorítóit! Ez talán az általad kritizált írásomat megelőzőben tisztán tükröződik..(:
@countrystudy:

Én nem magyaráztam nekik semmit, csak megnyomtam a Winamp-on a Play gombot.
@billy reed: a legviccesebb az egészben, hogy a nagy ősmagyarkodás alapvetően összeférhetetlen kellene, hogy legyen a katolikus egyházzal. a pogány nevek pogány időkből származnak és pogány őskultúrát feltételeznek.

arról már nem is beszélve, hogy a nagyra tartott szt. istván alapvetően "globalizálódott" a kereszténység felvételével (csatlakozott a kor fejlettebb kultúrájához és elutasította az ősi kultúrát), míg a jelenlegi trend a magyarkodók között a globalizálódás elutasítása. néha nehezen ismerem ki magam ebben a kulturális katyvaszban...

az meg már csak hab a tortán, hogy az ősmagyarokat - tudtommal (de javíts ki légy'szi, ha tévedek) - bíborban született konstantin a 9-10 században (első írásos emlék a magyarságról) alacsony vágottszemű (ázsiai) népként írja le... ehhez képest ma magas europid fiúk sajátítják ki maguknak a magyarságot és taszítanák ki az országból az ősmagyarokra sokkal jobban hajazókat...

elfogadom, hogy az ember mindig talál egy ideológiát, amely mentén csoportosulhat (minél kevesebb az önbizalma, annál radikálisabb csoportot), de nem mindig állom meg nevetés nélkül amikor egy magas szőke srác kezében árpádsávos zászlót látok... 1100 éve még talán az ő őseit nyilazták hasonló zászlók alatt...

az emberi hülyeség tényleg végtelen...
@tomwar:

Radikális baloldali akkor lesz valaki, ha kioperálják az agyát.

Good night left side
ultrasliberi.hu/wp-content/uploads/2012/06/gnls.jpg
a témához: egy egyetemet végzett erdélyi barátom (aki 1 hónapja még nem ismerte nyirő józsef nevét és munkásságát) mesélte, hogy ez az egész újratemetési mizéria csak kampáyfogás volt az új párt népszerűsítésére és az rmdsz lejáratására. az eredményét/sikerességét felesleges ecsetelnem.

az viszont megdöbbentő és kifejezetten sajnálatos, hogy a magyar házelnök védnökként jelenik meg egy bármilyen nyilas politikus megemlékezésén... igazán találhattak volna valaki mást erre a célra. nemzetközi megítélés szempontjából ez nem igazán nyírő húzás... ez kicsit olyan, mintha göbbels-t parádésan újratemetnék németországban, mint tehetséges írót... van még hova fejlődjünk...
@imperial: Nos, az vilag nem ennyire egyszeru, mint ahogy gondolod.
Radikalis baloldali akkor lesz valaki, ha megtapasztalja a mindazt, amit amire a kapitalizmus kepes.
Kerdes, Te mit tekintesz jobboldalinak, s mit balnak? Mert ugye van most egy kereszteny-konzervativ bolsevik partunk, es nagytokes szocialistaink...nem csoda, hogy nehanyan tenyleg agymutetre kenyszerulnenek.
Az elnyomas mertekevel aranyosan radikalizalodik az elnyomott oldal, mindegy milyen. Szoval, ne lepodj meg a majd ha a Voros Brigadokhoz, a RAF-hoz es tarsaikhoz hasonlo csoportosulasok jonnek letre.
Ezeket nem a jobboldal, hanem a jolet szamolta fel...de tudod az ehes embernek keves ideologia eleg.
Forditva detto.

A tortenelem ismetli onmagat sokak szerint, szerintem meg az ember termeszetebol fakad. Ebben egyetertek Einsteinnel.
@Kövér László akinek ömlik a fos a szájából.: Nos..nevukben fiatalok. Es demokratak.
De egy biztos: RADIKALISAN uj modszerekkel raboljak ki az orszagot.
@billy reed: Kosz Billy, neha jol esik ertelmes emberek irasait olvasni. Megtisztelsz vele, koszonom.
@tomwar:

Frankón ne fáradj a balos agitproppal.
Egy belvárosi zsidófesztivál és egy buziolimpia között roppant hihető, hogy itt bárki is el van nyomva.
@imperial: Tarsadalomfejlodesi torvenyszerusegeket irtam, propaganda nelkul.
Nem tartom farasztonak a gondolkozast, az uj ismeretek szerzeset, es ezek elemzeset.
Mint celoztam ra, a let hatarozza meg a tudatot.

Azert idezz legyszives tolem par szot az elnyomasrol, ha kerhetem. Hatha kiderul,hogy a tdatalattim van elnyomva, es furakat irogat...
@Dr. Schwanzkopf Rudolf:
Köszönjük szépen, nekünk jó az RMDSZ, addig is nyugi van. Ha annyira nem válna be az RMDSZ, hidd el, nem szavazott volna majdnem minden magyar rájuk. Itt inkább az a lényeg, hogy nyugi legyen. Már csak az hiányozna, ha itt is felütné a fejét a nácizmus újra, mint nálatok, legyen az román vagy magyar vagy akármilyen...Hála az égnek, hogy itt a parlamentben nincsenek Jobbik meg Noua Dreaptă féle alakulatok. Ami meg volt is, csúnyán kiestek onnan, gondolok itt a PRM-re. Ha itt az embereknek nem kell jobboldal (se a románnak, se a magyarnak), légy szives és tartsd tiszteletben! Amúgy sincs semmi közöd hozzá, ez nem a te országod!
@belekotty: érdeklődéssel várom,mi ellen van kifogásod.az eltén még megfelelt.
de ami ennél sokkal fontosabb,sok kifogástalan helyesírású szarembert látni a médiában,a politikában.olyanok,akik diplomákkal a zsebükben züllesztették le ezt az országot.
süti beállítások módosítása